آفتاب

نخست‌وزیر ایتالیا: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برای دو طرف فاجعه است

نخست‌وزیر ایتالیا: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برای دو طرف فاجعه است

نخست‌وزیر ایتالیا اظهار داشت در صورتی که انگلیس اتحادیه اروپا را ترک کند این هم برای اتحادیه اروپا و هم برای این کشور یک فاجعه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس پیشتر وعده داد تا در صورتی که محافظه‌کاران انگلیس سال آینده میلادی مجدداً در انتخابات پیروز شوند بر سر روابط انگلیس با اتحادیه اروپا را پیش از پیشنهاد برگزاری همه‌پرسی سال 2017 در خصوص باقیماندن انگلیس در این اتحادیه، مورد مذاکره قرار خواهد داد.

کامرون اعلام کرده حامی باقی ماندن انگلیس در یک اتحادیه اروپای اصلاح شده است اما در خصوص اختلافات اخیر با اتحادیه اروپا از جمله مسئله هزینه مازاد 1.7 میلیارد یورویی برای بودجه اتحادیه اروپا هشدار داده است.

ماتئو رنتزی، نخست‌وزیر ایتالیا به شبکه اسکای‌نیوز گفت: اگر انگلیس اتحادیه اروپا را ترک کند این یک فاجعه خواهد بود. فاجعه‌ای برای اروپا و به اعتقاد من فاجعه‌ای نیز برای انگلیس.

وی افزود که هم انگلیس و هم اتحادیه اروپا از عضویت انگلیس در این اتحادیه نافع هستند.

نخست‌وزیر ایتالیا گفت: ما نیازمند انگلیسی هستیم که بتواند در یک ایده متفاوت مربوط به اروپا سرمایه‌گذاری کند.

این در حالی است که اخیراً گزارش شد دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس تحت فشار قانونگذاران مخالف اروپا در داخل حزب سیاسی خود و افزایش محبوبیت حزب استقلال انگلیس که مخالف اروپا است، درباره تلاش برای محدود کردن مهاجرت در داخل اتحادیه اروپا صحبت کرده و این مساله هشدارهای رهبران اتحادیه اروپا را موجب شده است.

روز یکشنبه جان میجر، نخست‌وزیر محافظه‌کار سابق انگلیس گفت: سوء‌تفاهمات زیادی در خصوص موضع انگلیس در قبال محدود کردن آزادی جابه‌جایی در اتحادیه اروپا به‌وجود آمده است.

انتهای پیام

کد N582938

وبگردی