آفتاب
طی نشستی با مسئولان؛

راهکارهای مدیریت و نظارت بر تعرفه های درمانی در زاهدان بررسی شد

راهکارهای مدیریت و نظارت بر تعرفه های درمانی در زاهدان بررسی شد

زاهدان-خبرگزاری مهر: راهکارهای مدیریت و نظارت بر تعرفه های درمانی و بیمارستانی با حضور کارشناسان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و مسئولان مراکز درمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، در نشستی که ظهر امروز به منظور تبادل نظر پیرامون تعرفه های بیمارستانی و دریافتی توسط مراکز درمانی و با حضور معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، مدیر کل بیمه سلامت و رئیس سازمان نظام پزشکی استان در زاهدان برگزار شد در خصوص پیاده سازی طرح نظام سلامت بحث و گفتگو شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در این جلسه که با حضور مسئولان فنی بیمارستان های دولتی و مراکز جراحی محدود خصوصی زاهدان برگزار شد اظهار داشت: در برنامه تحول نظام سلامت برای پزشکانی که فعالیت هایی قانونمدار انجام می دهند ضوابطی مشخص شده تا فرد خاطی مشخص و با آن برخورد شود.

محمود ایمانی با بیان اینکه این طرح با هدف صیانت از حریم حرفه مقدس پزشکی برنامه ریزی و به اجرا در آمده است بیان داشت: ۹۸ درصد پزشکان ضمن پایبندی به قانون، بر اساس تعرفه های مصوب هزینه دریافت کرده اند.

وی گفت: یکی از وظایف مهم ما علاوه بر صیانت از حرفه پزشکی صیانت از حقوق بیماران است.

وی افزود: به همین منظور سامانه ۱۵۹۰ برای استان در نظر گرفته شده و به زودی سامانه ۱۶۹۰ نیز راه اندازی و آماده پاسخگویی و دریافت شبانه روزی سوالات و شکایات بیماران خواهد بود.

مدیر کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: پرداخت به موقع اسناد مالی یکی از تلاش های بزرگ سازمان بیمه سلامت است و به همین منظور براساس قانون ملزم به پرداخت ۸۰ درصد هزینه به محض دریافت اسناد هستیم.

محمد صفدری از مسئولان بیمارستان ها خواست اسناد خود را به موقع به آن اداره کل تحویل دهند تا در روند پرداختی ها تسریع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست همچنین شرکت کنندگان پیشنهادات خود را در خصوص طرح تحول نظام سلامت و شیوه مدیریت نظارت بر عملکرد مطرح کردند.

 

کد N582801

وبگردی