آفتاب

افزایش عملیات‌ مخفی اف.بی.آی

افزایش عملیات‌ مخفی اف.بی.آی

اسناد جدید فاش کرد، عملیات‌های مخفی سازمان تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) در سراسر آژانس‌های فدرال افزایش یافته و سیاست‌ها تغییر کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، اسناد و مصاحبه با عوامل سابق اف.بی.آی نشان‌ می‌دهد، دولت فدرال به نحو چشمگیری عملیات‌های سری را در سال‌های اخیر افزایش داده است و افسرانی از دست‌کم 40 آژانس در پوشش معترضان سیاسی، پزشک، وزیر، افراد تحت پوشش خدمات درمانی و بازرگان درباره موضوعات تحقیق می‌کنند.

مقام‌های مطلع از این مساله می‌گویند، در دادگاه عالی تیم‌های کوچکی از افسران سری به عنوان دانشجو در تظاهرات گسترده مقابل دادگاه به معترضان می‌پیوندند و فعالان مظنون را شناسایی می‌کنند.

اسناد دادگاه نشان می‌دهد، در «سرویس درآمد داخلی» (آژانس آمریکایی مسوول جمع‌آوری مالیات و اجرای قوانین مالیاتی) ده‌ها تن از عوامل مخفی اف.بی.آی خود را به عنوان ماموران مالیاتی، حسابدار، فروشندگان مواد مخدر، خریدار قایق بادبانی و غیره معرفی می‌کنند و به دنبال کسانی هستند که مظنون به فرار مالیاتی هستند.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند، در سازمان کشاورزی بیش از 100 عامل مخفی وجود دارد که خود را در هزاران فروشگاه به عنوان دریافت‌کننده بن غذا معرفی می‌کنند تا فروشندگان مشکوک و جاعلان را شناسایی کنند.

عملیات مخفیگاها تهاجمی و برخی مواقع خطرناک است و اصلی‌ترین حوزه کاری اف.بی.آی و سایر آژانس‌های اجرای قانون در سطح فدرال است اما طی دهه گذشته به دور از چشم مردم، تغییراتی در سیاست‌ها و تاکتیک‌ها به وجود آمده که منجر به تشکیل تیم‌های سری در هر گوشه از دولت فدرال شده است.

انتهای پیام

کد N582613

وبگردی