آفتاب
بروجردی در دیدار با سفیر جدید ایتالیا:

ابراز تحریم‌ها نتوانسته سبب عقب‌نشینی ملت ایران از مواضع بر حقش باشد

ابراز تحریم‌ها نتوانسته سبب عقب‌نشینی ملت ایران از مواضع بر حقش باشد

تقسیم‌بندی تروریسم به خوب و بد سبب ایجاد و گسترش گروه‌های تروریستی در منطقه شده است و سیاست تروریسم خوب و بد امنیت جهانی و منطقه‌ای را به خطر انداخته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با مائورو کونچاتوری گفت: تقسیم‌بندی تروریسم به خوب و بد سبب ایجاد و گسترش گروه‌های تروریستی در منطقه شده است و سیاست تروریسم خوب و بد امنیت جهانی و منطقه‌ای را به خطر انداخته است.

به گزارش ایلنا، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار با مائورو کونچاتوری سفیر جدید ایتالیا در تهران که صبح امروز صورت گرفت با اشاره به سابقه ارتباطات تاریخی میان دو ملت، اظهار داشت: در حافظه تاریخی مردم ایران ذهنیت مثبتی نسبت به ایتالیا وجود دارد که می‌تواند به تحکیم و تقویت مناسبات سیاسی، اقتصادی به ویژه روابط میان مجالس دو کشور کمک فراوانی کند.

وی در ادامه بحران‌های جاری در منطقه را نتیجه اشتباه راهبردی آمریکا و همپیمانان منطقه‌ایش دانست و افزود: تقسیم‌بندی تروریسم به خوب و بد باعث ایجاد و گسترش گروه‌های تروریستی در منطقه شده و این سیاست امنیت منطقه‌ای و جهانی را به خطر انداخته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان را سیاستی شکست خورده دانست و تصریح کرد: ابزار تحریم هیچ‌گاه نتوانسته سبب عقب‌نشینی ملت ایران از مواضع بر حقش باشد و نتیجه آن ضررهای مالی فراوان برای شرکت‌هایی صنعتی و تجاری اروپایی بوده است.

بروجردی در پایان با تأکید بر بحث و تبادل نظر میان کمیسیون‌های تخصصی مجالس دو کشور افزود: رایزنی و گفت‌وگوهای مستمر میان مقامات عالیرتبه دو کشور می‌تواند به نزدیکی دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی منجر شود.

در ادامه این دیدار نیز مائورو کونچاتوری سفیر جدید ایتالیا با ابراز خرسندی از شروع مأموریت خود در کشورمان، جمهوری اسلامی ایران را از بازیگران مهم منطقه خواند و گفت: کنترل بحران‌های منطقه‌ای بدون حضور ایران امکان‌پذیر نیست و مقامات ایتالیایی همواره بر این نظر تأکید دارند.

وی همچنین با تأکید بر وجود توانایی‌های اقتصادی و صنعتی فراوان در دو کشور خاطرنشان کرد: فرصت‌های مناسبی در بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری دو کشور وجود دارد که می‌تواند به توسعه همکاری‌های مشترک فیمابین منجر شود.

سفیر جدید ایتالیا در پایان روند مذاکرات 1+5 با جمهوری اسلامی ایران را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: توافق نهایی دو طرف می‌تواند به تسهیل و تحکیم مناسبات دو جانبه طرفین کمک کند.

کد N582560

وبگردی