آفتاب
عضو فراکسیون رهروان در گفت‌وگو با ایلنا:

طیف تندرو مجلس از حربه فتنه استفاده خواهد کرد / دولت حتی با لاریجانی در پیشنهاد وزیر علوم مشورت نکرد

طیف تندرو مجلس از حربه فتنه استفاده خواهد کرد / دولت حتی با لاریجانی در پیشنهاد وزیر علوم مشورت نکرد

بنده به صلاح می‌دانم تا آقای دانش آشتیانی در جلسه رای اعتماد آنچه که نبوده‌اند و نقش نداشته‌اند را مطرح و از نظرات مقام معظم رهبری درباره حوادث سال 88 حمایت کند چراکه طیف مقابل هنری به نام منفعل کردن دارد که اکنون نیز به نظر می‌رسد در این هنر موفق ظاهر شده است.

عضو فراکسیون رهروان تاكید كرد: توصیه من این است که آقای دانش آشتیانی در جلسه رای اعتماد منفعل ظاهر نشود چراکه مشکل ویژه و خاصی در این زمینه وجود ندارد. طیف مقابل از حربه فتنه استفاده خواهد کرد که شخص وزیر باید با صراحت درباره این حربه موضع‌گیری کند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، مشخص شدن مواضع جناحی و جریانی درباره حوادث سال 78 و 88 را یک عامل تاثیرگذار در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم دانست و گفت: تا آنجایی که بنده از سوابق آقای آشتیانی اطلاع دارم، می‌دانم که در این حوادث ایشان نقشی نداشته‌ است.

وی ادامه داد: با این وجود بنده به صلاح می‌دانم تا ایشان در جلسه رای اعتماد آنچه که نبوده‌اند و نقش نداشته‌اند را مطرح و از نظرات مقام معظم رهبری درباره این حوادث حمایت کند چراکه طیف مقابل، هنری به نام منفعل کردن دارد که اکنون نیز به نظر می‌رسد در این هنر موفق ظاهر شده است.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر پیشنهادی علوم تصریح کرد: توصیه من این است آقای دانش آشتیانی در جلسه رای اعتماد منفعل ظاهر نشود چراکه مشکل ویژه و خاصی در این زمینه وجود ندارد یکسری اظهارات تحریک شده، درباره بسیج از ایشان مطرح شده که با توجه به سابقه ایشان در دوران جنگ قابل توجه نیست و بیشتر در صحبت‌هایی که مطرح شده این چنین عنوان می‌شود که آقای آشتیانی در این چند سال کجا بوده است. فراموش نکنیم که طیف مقابل از حربه فتنه استفاده خواهد کرد که شخص وزیر باید با صراحت درباره این حربه موضع‌گیری کند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی همچنین از نحوه تعامل دولت با نمایندگان معتدل مجلس در معرفی وزیر پیشنهادی گلایه کرد و گفت: رایزنی اولیه با نمایندگان معتدل می‌توانست شرایط بهتری را در مجلس فراهم کند. با این وجود ما شاهد آن بودیم که دولت یک نفر را بدون رایزنی و استمزاج معرفی کرده است.

این عضو فراکسیون رهروان خطاب به مسئولان دولتی و معاونان پارلمانی قوه مجریه اعلام کرد: ما حقوق‌بگیر دولت نیستیم و بر اساس مبانی فکری خود از دولت حمایت می‌کنیم لذا دولت باید رایزنی و مشورت‌های لازم را با نمایندگان داشته باشد اما به لحاظ اخلاقی رفتار مناسبی از دولت ما ندیده‌ایم.

وی همچنین نظر هیات رئیسه مجلس را درباره وزیر پیشنهادی علوم نامناسب خواند و افزود: طی صحبت‌هایی که با اعضای هیات رئیسه داشتم، شنیدم حتی مشورتی با آقای لاریجانی که تاکنون حمایت‌های ویژه‌ای در برهه‌های زمانی مهم داشته است، صورت نگرفته و این موضوع باعث دلخوری اعضای هیات رئیسه شده است.

جعفرزاده ایمن‌آبادی در ادامه تاکید کرد: دولت می‌توانست با معتدلان و فراکسیون رهروان جلسه‌ای برگزار کند که در ضمن آن با طرح چند نامزد معقول به یک نتیجه مستدل و مستحکم برای وزیر پیشنهادی دست پیدا کند.

نماینده رشت در مجلس در پاسخ به این سوال که چرا دولت در رایزنی و مشورت با نمایندگان کوتاهی دارد خاطرنشان کرد: این کوتاهی بیشتر مربوط به این مساله می‌شود که مسئولان دولتی قصد دارند استقلال خود را حفظ کنند و این مشورت و تعامل را به نوعی تداخل در استقلال می‌دانند در حالی که استقلال بدون تعامل سازنده دچار تنش شده و مخالفان را قوی‌تر می‌کند کما اینکه در این مدت اخیر شاهد تقویت نمایندگان جبهه پایداری در مجلس هستیم.

کد N582496

وبگردی