آفتاب
دکتر محسن رهامی در گفت‌وگو با ایلنا:| 223913

دانش آشتیانی مدیر اجرایی است نه سیاسی / ادامه وضع كنونی به صلاح آموزش عالی نیست

دانش آشتیانی مدیر اجرایی است نه سیاسی / ادامه وضع كنونی به صلاح آموزش عالی نیست

جامعه دانشگاهی از نمایندگان محترم انتظار دارد با توجه به شرایط، متوجه باشند كه ادامه وضع كنونی و عدم رای آوردن دو نفر و استیضاح یک وزیر، به صلاح آموزش عالی و دانشگاه‌ها نیست.

دبیركل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تاكید كرد: اگر دانش آشتیانی بتواند با حمایت و رای مجلس متصدی وزارت علوم شود، می‌تواند شرایط خوبی را برای دانشگاه‌ها و نظام دانشگاهی فراهم كند تا بسیاری از مشكلات و گرفتاری‌ها حل گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن رهامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص گزینه پیشنهادی وزیر علوم گفت: آقای دانش آشتیانی از مدیران بسیار قدیمی وزارت علوم هستند و كسانی كه با دانشگاه و آموزش عالی ارتباط دارند، با ایشان آشنایی دارند.

وی با اشاره به سوابق گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم در سپاه اظهار داشت: آقای دانش آشتیانی از نیروهای سپاه بودند و اولین سمتی هم كه در وزارت علوم عهده‌دار شدند، معاونت جنگ وزارت علوم بود.

رهامی ادامه داد: آقای دانش آشتیانی این معاونت را در وزارت علوم تشكیل دادند و بعدا در سه دوره معاونت عمرانی و پشتیانی را در وزارت علوم برعهده داشتند و بسیاری از طرح‌های بزرگ دانشگاهی و خوابگاه‌ها ثمره تلاش‌های ایشان است.

این نماینده ادوار مجلس ادامه داد: ایشان از یك خانواده روحانی بودند و پدرشان نماینده دور اول مجلس بودند و خانواده ایشان از خانواده‌های انقلابی و مبارز بودند و بسیاری از فرماندهان جنگ و ارشد سپاه با آقای دانش آشتیانی آشنایی كامل دارند.

رهامی با یادآوری اینكه دانش آشتیانی مدیری اجرایی است تا سیاسی، تصریح كرد: گزینه پیشنهادی دولت از معدود مدیرانی است كه بیش از 30 سال با بدنه دانشگاه و نظام آموزش عالی در ارتباط بودند.

دبیركل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها افزود: اگر دانش آشتیانی بتواند با حمایت و رای مجلس متصدی وزارت علوم شود، وی می‌تواند شرایط خوبی را برای دانشگاه‌ها و نظام دانشگاهی فراهم كند تا بسیاری از مشكلات و گرفتاری‌ها حل گردد.

وی با نادرست خواندن مخالفت‌های كه با گزینه پیشنهادی وزارت علوم در زمان قرائت نامه معرفی‌ در مجلس ابراز داشت: همانطور كه آقای ابوترابی گفته بودند این رفتارها مخالف شان نمایندگی مجلس است و رهبری نیز به اینگونه رفتارها انتقاد كرده بودند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه تندروها از ایجاد فضایی آزاد و تعاملی مبتنی بر گفت‌وگو و تبادل نظر در دانشگاه‌ها نگران هستند، خاطرنشان كرد: اگر مجلس معیارهایی نظیر صلاحیت‌های علمی، اخلاقی، اعتقادی و مدیریتی را مدنظر داشته باشد، قطعا آقای دانش آشتیانی نمره بالایی خواهد گرفت.

رهامی خطاب به نمایندگان مجلس بیان كرد: جامعه دانشگاهی از نمایندگان محترم انتظار دارد با توجه به شرایط، متوجه باشند كه ادامه وضع كنونی و عدم رای آوردن دو نفر و استیضاح وزیر، به صلاح آموزش عالی و دانشگاه‌ها نیست.

کد N582157

وبگردی