آفتاب

تابش: باید از روزنامه‌نگاران بی‌پناه،‌حمایت قانونی بیشتری بشود

تابش: باید از روزنامه‌نگاران بی‌پناه،‌حمایت قانونی بیشتری بشود

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی معتقد است خبرگزاری ایسنا تحولی در عرصه خبری در کشور ایجاد کرده و از عملکرد این رسانه درخصوص درج اخبار مربوط به اسیدپاشی تقدیر کرد.

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی معتقد است خبرگزاری ایسنا تحولی در عرصه خبری در کشور ایجاد کرده و از عملکرد این رسانه درخصوص درج اخبار مربوط به اسیدپاشی تقدیر کرد.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص نقش رسانه‌ها در توسعه سیاسی کشور گفت: رسانه‌ها در امر اطلاع‌رسانی به مردم، بازخورد تصمیم‌های مسئولان، برقراری تعامل دوسویه بین مردم و مسئولان و آموزش و توسعه فکری آن‌ها نقش بی‌بدیل و بی‌نظیری ایفا می‌کنند، برای همین است که به عنوان رکن چهارم دموکراسی از آنها یاد می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه رسانه‌ها باید خط قرمزهای مربوط به حفظ مصالح و امنیت ملی را رعایت کنند، ادامه داد: البته رعایت این خط قرمزها به این معنا نیست که تنگناهایی بر مطبوعات تحمیل شود که نتوانند به وظیفه اصلی خود که اطلاع رسانی و نورپردازی به زوایای مسائل مختلف است بپردازند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس خاطرنشان کرد: در دولت جدید با توجه به شعار ارائه شده توسط آقای روحانی، تنگناها کمتر شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم چرا که روزنامه‌نگاران بی‌پناه هستند و باید از آن‌ها حمایت قانونی بیشتری شود.

تابش همچنین بر احیای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و کمک دولت برای این احیا تاکید کرد.

نماینده مردم یزد در مجلس که در حاشیه برگزاری بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در غرفه ایسنا حضور پیدا کرده بود درخصوص عملکرد این خبرگزاری گفت: خبرگزاری ایسنا به واسطه دانش و اتکا به نیروهای جوان که با انگیزه در این خبرگزاری آمده‌اند، تحولی در عرصه خبری ایجاد کرد.

وی با انتقاد از عملکرد ایسنا در برخی مقاطع افزود: البته این رسانه با تنگناهای مالی و اقتصادی نیز مواجه است که امیدوارم این خلاءها و ضعف‌ها به پایان برسد و ایسنا بتواند همانند سابق در عرصه اطلاع‌رسانی و نقادی نقش بی‌بدیل خود را ایفا کند.

تابش در ادامه ضمن تقدیر از عملکرد ایسنا در ارسال اخبار مربوط به حوادث اسید‌پاشی تصریح کرد: بر خلاف بسیاری که انگشت اتهام را متوجه ایسنا می‌کنند من معتقدم ایسنا با ورود به این عرصه خطیر و پذیرش تنگناهایی که می‌شد پیش‌بینی کرد، به ارسال اخبار و اطلاع‌رسانی درخصوص اسیدپاشی پرداخت و بهانه را از دست دشمنان نظام و بدخواهان گرفت.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در ادامه گفت: همین اطلاع‌رسانی باعث شد مسئولان طراز اول کشور مجدانه کار را پیگیری و این اقدام خشونت‌آمیز را محکوم کنند و دامن نظام و افراد حزب‌اللهی را از چنین مسائل و اقدامات زننده‌ای مبرا بدانند.

تابش در پایان گفت: ایسنا باید همیشه شجاعانه وارد عرصه‌هایی شود که فکر می‌کند مصالح ملی و امنیت ملی اقتضا دارد و ان‌شاءالله نوزایی و تحول‌خواهی ایسنا هرگز در پس پرده تنگناهایی که به آن دچار شده گم نشود و همیشه در آسمان اطلاع‌رسانی کشور بدرخشد.

انتهای پیام

کد N582094

وبگردی