آفتاب
با تصویب مجلس؛

رئیس قوه قضائیه می‌تواند گزارش سوء عملکرد وزیر دادگستری را به رئیس جمهور دهد

رئیس قوه قضائیه می‌تواند گزارش سوء عملکرد وزیر دادگستری را به رئیس جمهور دهد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده ای از طرح افزایش اختیارات وزیر دادگستری مقرر کردند رئیس قوه قضائیه بتواند گزارش سوء عملکرد وزیر دادگستری را جهت تصمیم مقتضی به رئیس جمهور ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی طرح افزایش اختیارات وزیر دادگستری در دستور کار مجلس قرار داشت.

نمایندگان با تصویب ماده‌ای از این طرح مسئولان واحدهای مختلف قوه قضائیه را موظف کردند به منظور پاسخگویی وزیر به سئوالات نمایندگان مجلس و اجرای مسئولیت‌های مندرج در این قانون، اطلاعات و مدارک لازم را در اختیار وزیر دادگستری قرار دهند.

بر اساس تبصره این ماده مواردی که رئیس قوه قضائیه بر اساس اختیارات مندرج در اصل 156 قانون اساسی، ارائه اسناد و اطلاعات مربوط به قوه قضائیه را ناقض استقلال قضایی یا برخلاف مصالح نظام تشخیص دهد از شمول این ماده خارج است.

این ماده با 153 رای موافق، 8 رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

وکلای ملت همچنین با تصویب ماده دیگری مقرر کردند رئیس قوه قضائیه می تواند امور مالی، اداری، استخدامی غیر قضات را به وزیر دادگستری تفویض کند. تفویض اختیارات مذکور باعث سلب اختیارات رئیس قوه نسبت به آن امور نمی باشد و وزیر دادگستری هماهنگی لازم را با ایشان به عمل می آورد.

این ماده نیز با 134 رای موافق، 8 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 211 نماینده مجلس به تصویب رسید.

وکلای ملت همچنین با تصویب ماده دیگری به رئیس قوه قضائیه اختیار دادند تا گزارش سوء عملکرد وزیر دادگستری را جهت تصمیم مقتضی به رئیس جمهور ارائه دهد.

این ماده نیز با 104 رای موافق، 44 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

 

 

 

کد N581990

وبگردی