آفتاب
عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن کارگران ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

مصوبه تسهیلات تامین اجتماعی مجلس با قانون اساسی مغایر است

مصوبه تسهیلات تامین اجتماعی مجلس با قانون اساسی مغایر است

یکی از خواسته‌های جامعه کارگری ساختمانی این است که طرح مربوط به کارگران ساختمانی از کمیسیون بهداشت به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شود متاسفانه در اثر یک اشتباه کمیسیون بهداشت به عنوان کمیسیون اصلی در بررسی این طرح شناخته شده بود که ما از هیات رئیسه مجلس تقاضای رفع این اشتباه را داریم.

یك عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن کارگران ایران تاكید كرد: مصوبه اخیر مجلس در رابطه با تسهیلات تامین اجتماعی به کارگران ساختمانی به نوعی تبعیض است و همچنین با اصل 29 قانون اساسی مغایرت دارد.

سیدهادی ساداتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تجمع کارگران ساختمانی در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی گفت: از ساعت 8 صبح قریب به هزار کارگر ساختمانی ازدحام داشتند تا اعتراض خود را به تبعیض در مصوبه اخیر درباره وظیفه تامین اجتماعی نسبت به کارگران ساختمانی به این شکل نشان دهند.

وی با اشاره به اصل سوم قانون اساسی گفت: در این ماده آمده است که رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات ناعادلانه برای همه در زمینه‌های مادی و معنوی باید مورد توجه باشد. همچنین در اصل 29 قانون اساسی نیز آمده است که تامین اجتماعی و همچنین نهادهای مربوط به مسائل بازنشستگی باید برای همه ملت بدون تبعیض قوانین را رعایت کرده و خدمات عادلانه را به همه ارائه دهند.

این عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن کارگران ایران همچنین تاکید کرد: متاسفانه مصوبه اخیر مجلس در رابطه با تسهیلات تامین اجتماعی به کارگران ساختمانی به نوعی تبعیض است و همچنین با اصل 29 قانون اساسی مغایرت دارد.

ساداتی در پاسخ به این سوال که تاکنون کدام یک از نمایندگان مجلس پاسخگو به اعتراضات امروز کارگران در مقابل ساختمان بهارستان بوده‌اند؟ تصریح كرد: آقایان محجوب، عزیزی، یوسفیان ملا، حسینی و جوکار در میان معترضان حاضر شده که عموما نقطه نظرات معترضان را تایید کرده و اعلام به پیگیری مطالبات کارگران کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: یکی از خواسته‌های جامعه کارگری ساختمانی این است که طرح مربوط به کارگران ساختمانی از کمیسیون بهداشت به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شود متاسفانه در اثر یک اشتباه کمیسیون بهداشت به عنوان کمیسیون اصلی در بررسی این طرح شناخته شده بود که ما از هیات رئیسه مجلس تقاضای رفع این اشتباه را داریم.

این عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن کارگران ایران در پایان تاکید کرد: گلایه ما از نمایندگان محترم مجلس این است چرا زمان بررسی این طرح از نمایندگان کارگران ساختمانی و نماینده سازمان تامین اجتماعی دعوتی صورت نگرفت تا مطالبات و نقطه نظرات آنان در این باره مطرح شود. زمانی ما از جزییات دقیق آن مطلع شدیم که طرح به تصویب رسیده و تمام اصول نوشته شده بود در حالی که مجلس می‌توانست از نمایندگان کارگری مشورت بگیرد از مطالبات ما در این طرح غافل نماند.

کد N581949

وبگردی