آفتاب

نماینده اصفهان: هنوز دستگاه‌ها کیلویی به سفر خارجی می‌روند

نماینده اصفهان: هنوز دستگاه‌ها کیلویی به سفر خارجی می‌روند

ایسنا نوشت:

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از کم‌رنگ شدن فرهنگ شهادت و رواج فرهنگ اشرافی‌گری در کشور انتقاد کرد.

حسن کامران در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مردم اصفهان در عملیات محرم، گفت: عملیات محرم را مردم اصفهان به سامان رساندند آن هم در شرایطی سخت که باران گرفت و رودخانه دویرج پر از آب شد و دو گردان در آب غرق شدند. وقتی این وضعیت خاص ایجاد شد این رزمندگان به اذن اسلام و به اذن دین خدا به آن سمت رودخانه رفتند که کار بسیار سختی بود؛ همین‌ها تپه 75 را فتح کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولین، گفت: با این فرهنگ می‌شود کشور را اداره کرد، با این کشور می‌توان اقتصاد را سامان داد، با این فرهنگ می‌شود مساله هسته‌ای را حل کرد، با این فرهنگ می‌شود مدیریت کرد؛ فرهنگ بی‌نام و نشان، فرهنگ ایثار و شهادت نه فرهنگ بیمار.

کامران گفت: امروز سیستم اداری مریض و ضد فرهنگ ایثار و شهادت است. ما در اقتصاد از شیلی گردو وارد می‌کنیم و کیلویی 35 هزار تومان می‌خریم اما همین گردو را در داخل کیلویی 15 هزار تومان می‌خریم. لوله از چین وارد می‌کنیم. ما باید فرهنگ ایثار و شهادت را رشد دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: شش درصد جمعیت کشور در اصفهان هستند و این استان 10 درصد شهید و جانباز داده است. این را کجا سراغ دارید. این به دلیل این است که امام فرمود پشتیبان ولایت باشید تا کشور لطمه نخورد. امروز هم ایثارگران ما مشکل دارند ولی به خاطر دین خدا و دفاع از ولایت پشت سر رهبرشان هستند. همین فرهنگ بود که در غزه و عراق جواب داد و با داعش مقابله کرد. حفظ این فرهنگ عاقبت به خیری دارد.

او از دستگاه‌ها هم به خاطر رعایت نکردن قوانین مربوط به ایثارگران انتقاد کرد و گفت: بعضی وزارتخانه‌ها مثل نفت کارشان را انجام می‌دهند، شهرداری‌ها هم انجام می‌دهند اما بانک‌ها بازی در می‌آورند. آقای مسئول متولی استخدام کشور، اینها که اصلا توقع ندارند و دنبال این چیزها نیستند اما چرا قانون اجرا نمی‌شود؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خیلی از ادارات می‌گویند پول نداریم اما این حرف‌ها چیست. شما بیایید اشرافی‌گری را کم کنید و مزاج ساده‌زیستی را محور قرار دهید.

کامران خطاب به نمایندگان گفت: من که از طرف شما یازده جلسه است بر سفرهای خارج نظارت می‌کنم هنوز دستگاه‌ها کیلویی به سفر می‌روند، یکی به نام کارگاه، یکی به نام آموزش، یکی به نام سمینار، یکی به نام کنگره و روزی 540 هزار تومان حق ماموریت می‌گیرند. آیا سرباز شما در مرز چقدر ماموریت می‌گیرد؟ ما باید فرهنگ ایثار و شهادت را که ضد فرهنگ اشرافی‌گری و فامیل‌گری است توسعه دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: من کتاب‌هایی به شما نشان می‌دهم درباره نمدفروشی که می‌خواستند او را دفنش کنند و چهارده ساعت در کما بوده اما زنده شده؛ این چهره ماندگار است. چهره‌هایی مثل فرزندان شهید که پدر و مادرشان توسط ساواک به شهادت رسیدند نخبه هستند و اینها می‌توانند کشور را اداره کنند.

 


23231

 

کد N581944

وبگردی