آفتاب

آماده‌باش پلیس آمریکا به دلیل احتمال ازسرگیری اعتراض‌ها در فرگوسن

آماده‌باش پلیس آمریکا به دلیل احتمال ازسرگیری اعتراض‌ها در فرگوسن

در شرایطی که هیات منصفه دادگاهی در آمریکا قرار است رای خود را درباره پلیس سفید پوست قاتل نوجوان 18 ساله آمریکایی صادر کند، پلیس آمریکا از بوستون تا لس آنجلس خود را برای تظاهرات‌های گسترده مردمی آماده کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هیات منصفه بخش سنت لوئیس که نشست‌های خود را از 20 اوت آغاز کرده است، قرار است درباره این مساله که آیا "دارن ویلسون"، افسر سفید پوست آمریکایی برای کشتن "مایکل براون" نوجوان 18 ساله سیاهپوست در فرگوسن مرتکب جرمی شده است یا خیر، تصمیم بگیرد.

این افسر پلیس در نهم اوت به مایکل براون دستور توقف داد و پس از آن به سمت براون غیر مسلح آتش گشود. این تیراندازی منجر به درگیری‌هایی با پلیس شد و به تظاهرات‌های خشونت آمیزی کشیده شد. در برخی از شهرها مردم معتقدند که تصمیم گیری در این پرونده بار دیگر به بحث وجدل‌ها بر سر رابطه پلیس محلی با جامعه اقلیت دامن می‌زند.

مایکل مک کارتی سخنگوی پلیس بوستون می‌گوید: ما اوضاع را تحت نظر داریم. ما آماده شده‌ایم تا چنانچه شرایط تغییر کرد، وارد عمل شویم.

در شرایطی که پلیس آمریکا در آماده‌باش به سر می‌برد، گروهی موسوم به "جان سیاه پوستان مهم است" قصد دارد تا در شهرهای بزرگ مقابل دفتر پلیس راهپیمایی برگزار کند.

سخنگوی پلیس فیلادلفیا نیز اعلام کرده است که احتمالا در این شهر نیز تظاهرات گسترده‌ای برپا شود.

در سال 2013 نیز حادثه مشابهی رخ داد اما جورج زیمرمن از اتهام کشتن عمدی ترایون مارتین، نوجوان سیاهپوست آمریکایی تبرئه شد و در پی آن اعتراضات گسترده‌ای سراسر آمریکا را در بر گرفت.

انتهای پیام

کد N581886

وبگردی