آفتاب

افتخاری: نگرانی مجلس از تکرار تراژدی فتنه سال 78 و 88 است

افتخاری: نگرانی مجلس از تکرار تراژدی فتنه سال 78 و 88 است

لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معرفی وزیر پیشنهادی علوم، تأکید کرد: دغدغه نمایندگان مجلس از آن است که جریاناتی در این منصب قرار گیرد که تراژدی فتنه سال 78 و 88 را دگر بار رقم زنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لاله افتخاری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس گفت: وزیر علوم باید نیروهای متعهد، متخصص و مدیرانی برای خدمت به این نظام مقدس تربیت کند و این تنها با معرفی افرادی متعهد و دانشمند و دانشگاهی به دور از فضای سیاست‌زده میسر خواهد شد.

او خطاب به روحانی نیز گفت: دغدغه نمایندگان مجلس آن است که جریاناتی در این منصب قرار گیرد که تراژدی فتنه سال 78 و 88 را دگر بار رقم زنند. نگاه آنان نه از سر سیاسی‌کاری و نه از سر گروه‌گرایی است. مجلس در رأی اعتماد به وزیر اقتصاد دولت شما نشان داد که تنها معیار قرآن کریم یعنی حفیظ و علیم بودن را مدنظر دارد. لذا این سوال مطرح است که در جامعه گرانقدر نخبگان این کشور فردی که این ویژگی‌ها را داشته باشد و سکان این وزارتخانه مهم را در دست گیرد وجود ندارد؟

این نماینده مجلس ادامه داد: آیا معرفی پیاپی افرادی که دانشگاهیان و نخبگان و افراد دلسوز نظام نسبت به مسئولیت آنها نگرانند عامل توقف در پیشرفت علمی کشور نیست؟ مجلس سابقه خود را در بازپس‌گیری رأی اعتماد از وزیر پیشین علوم نشان داد. آیا معرفی افرادی با ویژگی‌های ایشان عامل سردی روابط صمیمی مجلس و دولت و آسیب رسان به منافع نظام سست کننده اعتماد ملت نسبت به مسئولان نیست؟ چه کسی باید در آینده پاسخگوی نابسامانی‌ها و مشکلات دانشگاه‌ها باشد که البته دانشجویان و اساتید پخته‌تر از آنند که تحت تأثیر برخی نطق‌های زودهنگام انتخاباتی قرار گیرند.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از نطق خود خواسته‌هایی را از دولت و رئیس جمهور مطرح کرد از جمله و تصویب و ابلاغ راهبردهای توسعه فرهنگ قرآن در لایحه برنامه ششم، اختصاص بودجه لازم در برنامه‌های امر به معروف‌، دفاع مقدس، اهتمام به مسائل زنان و خانواده، اشتغال و ازدواج و افزایش جمعیت.

او درخواست کرد که در جریان مذاکرات به منویات مقام معظم رهبری توجه ویژه شود و در جهت حفظ و بسترسازی استفاده از نخبگان تلاش مافی انجام شود.

افتخاری همچنین اهانت صهیونیست‌ها به قدس شریف را محکوم کرد و از برگزاری همایش نقش قوه مقننه در ثبت و حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد.

او در پایان به لزوم تأمین آب شرب و کشاورزی، تأمین بودجه کمربندی فشافویه، اصلاح ساختار اداری قیام‌دشت، جاجرود و اسلام‌شهر نیز اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N581793

وبگردی