آفتاب

نکو: مذاکره‌کنندگان همچون سربازان شجاع در برابر نظام سلطه ایستادند

نکو: مذاکره‌کنندگان همچون سربازان شجاع در برابر نظام سلطه ایستادند

یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: درود بر سربازان شجاعی که همچون جنگ هشت ساله برابر نظام سلطه و دیکتاتور دفاع کردند و با دعای رهبری زبونی و زیاده‌خواهی 1+5 را به جهانیان نمایاندند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابراهیم نکو در نطق میان دستور امروز مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان درخواست کرد تا با رای بالای خود به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری این وزارتخانه بزرگ را از بلاتکلیفی در آورند.

وی در واکنش به دو دو کردن برخی از نمایندگان هنگام بیان این درخواست گفت: متاسفم که برخی آقایان برخلاف نظر مقام معظم رهبری عمل کرده و بداخلاقی می‌کنند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تشکر کرد و افزود: ما برد برد را در مذاکرات قبول داریم به شرط آنکه کلیه حقوق ملت از جهت به رسمیت شناخته شدن حق استفاده از انرژی هسته‌ای مورد توجه طرف‌های مذاکره‌کننده قرار گیرد. 1+5 اگر عاقل باشد می‌داند که مرجع عالیقدر ما تولید بمب هسته‌ای را حرام می‌داند.

وی افزود: پس از اتمام مذاکرات ما وارد کار می‌شویم و از طریق مجامع بین‌المللی اقدام می‌کنیم.

نکو با طرح این احتمال که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد چه اتفاقی می‌افتد، گفت: اگر مذاکرات به نتیجه نرسد به جهانیان ثابت کرده‌ایم که اهل مذاکره‌ایم و از هیکل استکبارگران هراس نداریم. علاوه بر آن به آن دسته از کشورهایی که کورکورانه علیه ایران از نظام غارتگر و جنگ‌طلب پیروی کرده‌اند از خواب غفلت بیدار کردیم و متوجه حق ایران کردیم. این کشورها جمع زیادی را علیه ملت ایران بسیج کردند و مردم را با تحریم‌های اقتصادی به خود دچار مشکل کردند.

یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تشکر از تیم اقتصادی دولت، گفت: تیم اقتصادی دولت توانسته است کارهای بزرگی را انجام دهد. بنده در یک مصاحبه به تفصیل به این کارها خواهم پرداخت.

نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان خطاب به رییس‌جمهور گفت: آقای رییس‌جمهور می‌دانم که وضعیت نامناسب شهرستان‌های استان تهران خواست قلبی شما نیست. شهرستان‌های استان تهران با داشتن چهار میلیون نفر جمعیت از داشتن بسیاری امکانات و سرانه‌ها محروم است. از شما می‌خواهم جلسه‌ای با حضور نمایندگان استان تشکیل دهید تا راهکار فوری برای پایان بخشیدن به این وضعیت بیندیشند.

نکو در پیشنهادی خواستار تقسیم استان تهران به سه استان شد و در عین حال تصریح کرد: شهرستان‌های استان تهران با این حجم جمعیت و وسعت قابلیت تبدیل شدن به حداقل دو استان را دارا هستند. برای پایان دادن به وضعیت نامناسب این شهرستان‌ها و بهبود نسبی وضعیت زندگی مردم بهتر است این اتفاق بیفتد.

وی از هیات وزیران خواست نسبت به استقرار کلیه ادارات در شهرستان‌های استان تهران و همچنین در اختیار قرار دادن ساختمان به آنها اقدام عاجل انجام دهند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از وزیر راه و شهرسازی خواست تا نسبت به راه‌اندازی متروی امام (ره) تا پرند اقدام کنند و ایستگاه رباط‌کریم را احداث کنند. همچنین می‌خواهم کمیته ویژه‌ای برای بررسی و رفع مشکلات پرند تشکیل داده و پرند را به شهرستان ارتقا دهند.

نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان از وزیر آموزش و پرورش خواست به تبعیض در حقوق بین کارکنان و معلمان وزارت آموزش و پرورش با سایر وزارتخانه‌ها پایان دهد.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت خطاب به فانی پرسید: چرا اضافه کار و سایر مزایای کارکنان سایر دستگاه‌ها و آموزش و پرورش پرداخت نمی‌شود؟ شما نسبت به تامین حقوق و مزایای کارکنان آموزش و پرورش اقدام کنید.

انتهای پیام

کد N581718

وبگردی