آفتاب

کامرون باز هم پوتین را به تحریم بیشتر تهدید کرد

کامرون باز هم پوتین را به تحریم بیشتر تهدید کرد

نخست وزیر انگلیس به روسیه هشدار داد که چنانچه به حمایت از جدایی طلبان روس‌گرا در جنگ داخلی اوکراین ادامه دهد، با تحریم‌های بیشتر روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در مصاحبه با "برنامه امروز" رادیو 4 بی‌.بی.سی گفت: چنانچه روسیه به بی‌ثبات کردن اوکراین ادامه دهد و ما همچنان شاهد حضور نیروها و تانک‌های روس در داخل اوکراین باشیم، در آن صورت روسیه با رفتار متفاوت انگلیس و اروپا مواجه و شاهد تحریم‌های بیشتر می‌شود.

وی همچنین در مصاحبه دیگری با شبکه آی.تی.وی گفت که به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اعتماد ندارد و از اینکه پوتین به وعده خود برای رعایت آتش بس اوکراین عمل نکرده ناراحت است.

کامرون گفت: بهترین رویکرد این است که روسیه مشارکت داشته باشد، اما اگر بخواهد همچنان به حمایت از جدایی طلبان اوکراینی ادامه دهد، تحریم‌ها افزایش می‌یابد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا به پوتین اعتماد دارد یا خیر افزود: من مردم را همانطور که خود را نشان می‌دهند قبول می‌کنم. متاسفانه مساله این است که تا به امروز روسیه به توافقات مینسک پایبند نبوده است، اما باید همچنان مشارکت کند تا اوضاع بهبود یابد. به نفع روسیه است که برای کاهش تنش‌ها تلاش کند، اما تاکنون وی در این مسیر حرکت نکرده است.

نخست وزیر انگلیس ادامه داد: تحریم‌ها در حال اثر گذاشتن هستند و نشان می‌دهند که اقدامات روسیه در اوکراین به نفع آن‌ها نیست.

کامرون همچنین در مصاحبه با اسکای نیوز پوتین را به "قدرت‌نمایی" متهم کرد. این اظهارات پس از آن مطرح شد که روسیه ناوگانی از کشتی‌های جنگی را همزمان به نشست جی 20 به ساحل استرالیا اعزام کرد.

کامرون در سخنان خود به مزاح گفت: من لزومی ندیدم که برای تامین امنیتم با خود کشتی جنگی به جی 20 بیاورم و من اطمینان دارم خطری پوتین را تهدید نمی‌کند.

تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا نیز این مساله را "الگوی تاسف بار" قدرت‌نمایی ارتش روسیه توصیف کرد.

انتهای پیام

کد N581644

وبگردی