آفتاب

روسیه یک دیپلمات آلمانی را از این کشور اخراج کرد

روسیه یک دیپلمات آلمانی را از این کشور اخراج کرد

روسیه در حالی خواستار خروج یک دیپلمات ‌پرسابقه آلمان از این کشور شده بود که در پی این درخواست، دپیلمات آلمانی خاک روسیه را ترک کرد. این اقدام مسکو واکنشی به اخراج یک دیپلمات روسی است که پیشتر به دلیل جاسوسی مجبور به ترک آلمان شد، بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محافل رسمی آلمان تایید کردند که روسیه خواستار خروج سرپرست بخش سیاسی سفارت آلمان در مسکو شده است. در پی درخواست مقامات روسی، دیپلمات زن پرسابقه آلمان نیز خاک روسیه را ترک کرد.

یک مقام رسمی در برلین گفت که دولت آلمان از "رفتار غیرمنصفانه" روسیه متاسف است و این موضوع را نیز به اطلاع مقامات روسی رسانده است.

به نوشته اشپیگل آنلاین، دلیل اخراج دیپلمات آلمانی را باید در اصل واکنشی از سوی مسکو قلمداد کرد. پیشتر یک دیپلمات روسی به "اتهام جاسوسی" از آلمان اخراج شده بود. این دیپلمات روسی در کنسول‌گری روسیه در شهر بن آلمان مشغول به کار بود.

در همین گزارش آمده است که دیپلمات روسی ماه‌ها از سوی نهادهای امنیتی آلمان تحت نظر بوده و این نهادها بر فعالیت‌های جاسوسی وی اشراف داشته‌اند. دولت آلمان برای جلوگیری از هرگونه تنش بیشتر، در سکوت رسانه‌ای دست به اخراج این دیپلمات روسی زده بود. نام این دیپلمات روسی عنوان نشده است.

به گفته یک دیپلمات آلمانی، بطور معمول مسکو در چنین موارد آشکاری از "مقابله به مثل" خودداری می‌کرد اما به نظر می‌رسد که تنش میان روسیه و اتحادیه اروپا بر سر بحران اوکراین میزان تحمل مقامات روسی را کاهش داده است.

انتهای پیام

کد N581525

وبگردی