آفتاب

اوضاع عراق و سوریه محور مذاکرات داوود اوغلو و اوباما

اوضاع عراق و سوریه محور مذاکرات داوود اوغلو و اوباما

نخست‌وزیر ترکیه در حاشیه نشست "گروه 20" درباره بحران عراق و سوریه با رئیس جمهوری آمریکا مذاکره کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه و باراک اوباما،‌رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه نهمین نشست "گروه 20" در سال 2014 میلادی که در شهر ساحلی بریسبن، استرالیا برگزار شد، درباره تحولات اخیر سوریه و عراق مرتبط با تهدید شبه نظامیان داعش مذاکره کردند.

داوود اوغلو در این نشست گفت، از تصمیم اوباما مبنی بر اینکه از مشاورانش خواسته تا استراتژی آمریکا در مقابل سوریه را بررسی کنند، استقبال می‌کند.

داوود اوغلو تاکید کرد، ترکیه از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که به جای یک استراتژی گزینشی همچون حملات هوایی صورت گرفته توسط ائتلاف تحت رهبری آمریکا در کوبانی و سوریه وعراق، یک استراتژی هماهنگ و نظام یافته برای حل بحران سوریه لازم است.

ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا که شامل فرانسه، آلمان و عربستان سعودی است، مواضع داعش در عراق و سوریه را هدف قرار داده است.

داوود اوغلو همچنین از اوباما به خاطر سخنرانی 13 نوامبرش در میانمار تشکر کرد. اوباما در آن سخنرانی از رهبران میانمار خواست تا از برنامه مناقشه آمیز خود با هدف مجبور کردن اقلیت مسلمانان روهینجا برای تعیین هویت خود به عنوان اقلیتی اهل بنگال دست بردارند.

داوود اوغلو همچنین با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و رهبران کره جنوبی و اندونزی نیز دیدار کرد.

انتهای پیام

کد N581421

وبگردی