آفتاب
محمد نبی حبیبی:

رسانه‌ها باید در ارائه تحلیل‌های خود دقت کافی داشته باشند

رسانه‌ها باید در ارائه تحلیل‌های خود دقت کافی داشته باشند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: بهترین روش تأثیرگذاری رسانه‌ها در توسعه سیاسی کشورها، منتشر کردن اخبار صحیح و تحلیل‌های مبتنی بر پایه‌های علمی و منطقی است.

محمدنبی حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تأکید بر نقش رسانه‌ها در توسعه سیاسی کشور، اظهار کرد: ما در گذشته با دو نوع برخورد از طرف دو تفکر در مورد نقش رسانه‌ها آشنا بودیم؛ یکی برخورد در رژیم‌های غربی و دیگری برخورد در رژیم‌های مارکسیستی.

وی با اشاره به برخورد رژیم‌های مارکسیستی نسبت به اخبار و رسانه‌ها اظهار کرد: در رژیم‌های مارکسیستی بنا بر محدودیت کامل خبری بود، اما در رژیم‌های دموکراتیک غربی بنا بر این گذاشته شده بود که به اندازه‌ای به مردم خبر ارائه شود تا آنها در این فضای شلوغ و پراکنده و بسیار متنوع قدرت تشخیص خود را از دست بدهند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان این‌که بهترین روش در تأثیرگذاری رسانه‌ها در توسعه سیاسی کشورها، منتشر کردن اخبار صحیح و تحلیل‌های مبتنی بر پایه‌های علمی و منطقی است، اظهار کرد: یک رسانه فارغ از این‌که به چه ارگانی تعلق دارد، باید هم در انتقال اخبار صحیح کوشش کند و هم در ارائه تحلیل‌ها دقت کافی داشته باشد.

این فعال سیاسی در پایان به بیان ارزیابی از عملکرد خبرگزاری ایسنا پرداخت و گفت: کار ایسنا کار گسترده‌ای است و حفظ امانت یکی از مهمترین و ارزشمندترین خصیصه‌های این مجموعه خبری محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N581172

وبگردی