آفتاب

زهار: طرح سازمان ملل برای بازسازی غزه را قبول نداریم

زهار: طرح سازمان ملل برای بازسازی غزه را قبول نداریم

یکی از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" دلایل اصلی مخالفت جنبش متبوعش با طرح رابرت سری نماینده صلح سازمان ملل در خاورمیانه برای نظارت بر عملیات بازسازی باریکه غزه را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود زهار شامگاه امروز شنبه در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد که طرح سری را قبول نداریم، زیرا فلسطینیان خسارت دیده در باریکه غزه آن را قبول ندارند و بخش عمده اموال اختصاصی برای عملیات بازسازی صرف حقوق کارمندان امنیتی و ناظران دولتی خواهد شد.

زهار همچنین تاکید کرد که بخش زیادی از کمک های مخصوص بازسازی غزه به سازمان ملل می رسد، حال آنکه این سازمان با تاسیس "اسرائیل" در سرزمین فلسطین که موجب آواره شدن هزاران فلسطینی شد، موافقت کرده و باید به مسئولیت های خود در قبال آنان عمل کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی در رابطه با مذاکرات غیر مستقیم آتش بس در قاهره نیز عنوان کرد که دور جدید مذاکرات به سبب برخی حوادث و مسائل امنیتی در مصر به تعویق افتاده است و مصر پیشنهاد تعویق مذاکرات را داده است.

زهار اشاره کرد که در شرایط کنونی هیچ دعوتی از حماس برای ازسرگیری مذاکرات غیر مستقیم آتش بس در قاهره صورت نگرفته است.

از سوی دیگر، این رهبر حماس اظهار داشت مقاومت در کرانه باختری مایه امید تمامی فلسطینیان است و عملیات زیرگرفتن صهیونیست ها یکی از ابداعات و نوآوری های مقاومت برای مقابله با دشمن است.

محمود زهار تاکید کرد که هدف ما افزایش توان نظامی و مبارزاتی خویش است تا در سراسر اراضی اشغالی شاهد عملیات های مقاومت علیه دشمن باشیم.

زهار خاطر نشان کرد که جنبش متبوعش به هیچ وجه اجازه نمی دهد محاصره جائرانه باریکه غزه بیش از این ادامه داشته باشد و برگه های قدرت زیادی هم برای واداشتن دشمن به لغو محاصره در اختیار داریم.

و در ادامه افزود: «ما هرگز به دنبال جنگ نیستیم اما می توانیم از راه های زیادی ضرباتی سخت و دردناک به دشمن وارد کنیم.»

زهار اظهار داشت که تونل های مقاومت دکترین امنیتی رژیم صهیونیستی را نابود کرد، در حالی که این رژیم در پی ایجاد منطقه بی طرف در مرز غزه است و ما به شدت مخالف این مساله هستیم.

وی در رابطه با حوادث مصر نیز تاکید کرد که مصری ها به خوبی می دانند که ما هیچ دخالتی در حوادث و ناآرامی های اخیر در این کشور نداشته ایم و نسبت به این حوادث متاسف شدیم.

کد N580990

وبگردی