آفتاب

واکنش مجلس نمایندگان افغانستان به اظهارات رهبر طالبان پاکستان

واکنش مجلس نمایندگان افغانستان به اظهارات رهبر طالبان پاکستان

مجلس نمایندگان افغانستان اظهارات اخیر رهبر طالبان پاکستان را مداخله جویانه توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری جمهور، مجلس نمایندگان افغانستان ضمن محکوم کردن اظهارات اخیر "مولانا فضل الرحمان" رهبر طالبان پاکستانی در قبال افغانستان، این اظهارات را مداخله جویانه خواند.

بر اساس این گزارش مولانا فضل الرحمان روز گذشته همزمان با سفر اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان به پاکستان اعلام کرد که خارجی ها هنوز هم در افغانستان حضور دارند و جنگ علیه آنان روا و برحق است.

در همین رابطه صدیق احمد عثمانی معاون اول مجلس گفت: اظهارات مولانا فضل الرحمان در خصوص ادامه جنگ در افغانستان مداخله مستقیم در امور داخلی افغانستان است و ما این گفته ها را شدیدا محکوم می کنیم و وزارت خارجه باید رسما در این مورد عکس العمل شدید نشان دهد.

ذکریا سودا دیگر عضو مجلس نیز اظهارات فضل الرحمان را صدمه به استقلال افغانستان خواند و گفت این اظهارات درحالیست که اشرف غنی در اسلام آباد به سر می برد و افغانستان نباید در برابر چنین اظهاراتی خاموش بنشیند.

همچنین، برخی اعضای مجلس افغانستان ضمن انتقاد از سفر محمداشرف غنی به اسلام آباد اعلام کردند که با توجه به ادامه حملات راکتی و دامن زدن آشکار این کشور به نا امنی‌ ها در افغانستان، رئیس جمهوری افغانستان نباید به پاکستان سفر می کرد.

کد N580956

وبگردی