آفتاب
رحمانی فضلی در پاسخ به مهر:

اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر باید به دستگاههای مربوطه محول شود/ معرفی 4 گزینه برای معاونت سیاسی

اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر باید به دستگاههای مربوطه محول شود/ معرفی 4 گزینه برای معاونت سیاسی

وزیر کشور با اشاره به نامه اش به رئیس مجلس در مورد طرح امر به معروف و نهی از منکر گفت: ما اعتقاد داریم بعد اجرایی این طرح باید به دستگاههای مربوطه محول شود چرا که هم عِده و عُده دارند و هم قوانین و مقررات بر آنها حاکم است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست استانداران سراسر کشور که عصر امروز در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به محورهای این نشست اظهار داشت: بودجه 94 یکی از محورهای امروز بود. استانداران نظرات و پیشنهادات خود را در مورد بودجه 94 ارائه دادند و ضعف های بودجه 93 را نیز متذکر شدند.

وی با بیان اینکه بحث در مورد ادغام دو معاونت برنامه ریزی و امور انسانی ریاست جمهوری یکی دیگر از محورهای این نشست بود، تصریح کرد: تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی و تعیین تکلیف سازمان برنامه ریزی در استانها در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. طبق مصوبه شورای عالی اداری قرار بود وزارت کشور و استانداران شرح وظیفه و فرایند کار را تعریف کنند البته با حفظ اقتدار و اختیاری که استانداران در منطقه خود دارند.

وی ادامه داد: همچنین بحث تعامل استانداران با مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز در این جلسه حضور داشت و موضوعات و مسئله هایی که فی مابین استانداران و نمایندگان مجلس قابل طرح بود با استانداران مطرح کردند تا بتوانیم یک رابطه منطقی تر میان استانداران و مجلس داشته باشیم.

رحمانی فضلی در پاسخ به این سئوال که چه زمانی معاون سیاسی وزارت کشور معرفی خواهد شد، گفت: سه، چهار گزینه را انتخاب و معرفی کرده ایم. مقرر است که حتما با دولت در این خصوص هماهنگی های لازم را داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به حساسیت معاونت سیاسی و جایگاه و نقشی که دارد انتخاب معاون سیاسی طولانی تر شده و امیدوارم با این چند نفری که بنده اخیرا معرفی کرده ام و تلاش کردم نظرات دولت را لحاظ کنم امیدوارم این مسئله به زودی حل شود.

وزیر کشور همچنین با اشاره به حادثه اسید پاشی تصریح کرد: مسئله اسید پاشی را با جدیت پیگیری می کنیم چرا که این موضوع مطالبه مردم و رئیس جمهور محترم است و رئیس جمهور تقریبا در هر جلسه هیات دولت به شورای امنیت تاکید می کند که این موضوع را پیگیری کند و سران قوا نیز نسبت به این موضوع هم تاکید و هم همکاری خیلی خوبی تاکنون داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: در استان، کارگروهی متشکل از وزارت کشور، نیروی انتظامی، بسیج، قوه قضائیه و اطلاعات تشکیل شده است و به صورت روزانه این موضوع را پیگیری می کنند و دامنه تحقیق و بازرسی های این کارگروه حتی از دامنه استان اصفهان نیز فراتر رفته است و ما هر نوع تردید، شک و سرنخی که در دستمان باشد مورد بررسی قرار می دهیم. تمام کسانی که در معرض انحرافات روانی، اخلاقی و یا بیماری های خاصی باشند که ما حدس می زنیم شاید از محل آن موضوع چنین چنین اقدامی انجام شده باشد مورد بررسی قرار می گیرند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در تهران نیزاز سوی وزارت کشور کارگروهی در این خصوص تشکیل شده اظهار داشت: در تهران نیز بنده  کارگروهی با مسئولیت معاونت امنیتی و سیاسی وزارت کشور و متشکل از دستگاههای مربوط که هر چهارشنبه گزارشات استانی و گزارشات دستگاههای مختلف را می گیرند و در آنجا بررسی می کنند که امیدواریم در این موضوع نیز ما پیش مردم روسفید شویم و پاسخ مثبتی به مطالبات آنها بدهیم.

در ادامه، وزیر کشور در خصوص آخرین وضعیت جمشید دانایی فر نیز گفت: ما شواهد و مستندات متقن در این موضوع نداریم که بخواهیم اظهارنظر دقیق کنیم.

وی تصریح کرد: بعضی از گزارشات از منطقه به ما می رسید که ایشان به شهادت رسیده است ولی مستندات لازم برای اثبات این موضوع نداریم که بخواهیم آن را رسما اعلام کنیم. کماکان با دولت پاکستان ارتباط داریم و در تمام ملاقات ها و دیدارهای ما و مکاتبات به عنوان یک مطالبه این موضوع را از دولت پاکستان مطرح می کنیم که امیدواریم هر چه زودتر وضعیت دانایی فر نیز مشخص شود.

وزیر کشور همچنین  با اشاره جلسات  کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: این کمیسیون به صورت منظم برگزار می شود و همین هفته هم جلساتی را داریم و تمام موضوعاتی که در این جلسات مطرح می شود با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه وزارت کشور برای طرح امر به معروف و نهی از منکر نامه ای به رئیس مجلس داده بود آیا نظرات وزارت کشور در این طرح اعمال شده است. ارزیابی شما از مصوبات مجلس در مورد این طرح چیست؟ گفت: نامه ای که به رئیس مجلس نوشتم ابعاد اجرایی این طرح و همچنین بعد حقوقی اش از نظر قانون اساسی را مورد توجه قرار دادم. ما معتقدیم دستگاههای اجرایی مربوطه اجرای آن را برعهده بگیرند چرا که هم عِده و عُده دارند و هم قوانین و مقررات بر آنها حاکم است و همچنین تجربیات خوبی نیز دارند.

رحمانی فضلی گفت: اصل امر به معروف و نهی از منکر یک امر قرآنی است و واجب است که همه مسلمانان آن را پیگیری کنند. پیشنهادهایی که وزارت کشور داده است در خیلی از موارد به کمیسیون برگشت خورد و در کمیسیون دارد بحث می شود و در برخی موارد نیز در صحن علنی تصویب شد و امیدواریم با تعاملی که بین وزارت کشور و مجلس وجود دارد بتوانیم این طرح را به صورت کاملا اجرایی کاربردی و مناسب در جهت تحقق بیشتر ارزش های دینی پیش ببریم.

وی همچنین از ارسال پیش نویس لایحه احزاب به هیات دولت خبر داد و گفت: پیش نویس لایحه ثمن ها و ان جی او ها نیز فردا به هیات دولت تقدیم می شود.

کد N580942

وبگردی