آفتاب

حوزه‌های علمیه به رعایت معماری اسلامی- ایرانی مکلف می‌شوند

حوزه‌های علمیه به رعایت معماری اسلامی- ایرانی مکلف می‌شوند

مجلس نهم، حوزه‌های علمیه کشور را در سازه‌های خود به رعایت معماری اسلامی- ایرانی مکلف می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، غلامرضا کاتب نماینده گرمسار و سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم در دیدار با طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران گرمسار با اعلام این خبر، گفت: در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم، بزودی تصمیمات مناسب و خوبی برای حوزه‌های علمیه اتخاذ می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از این موارد پرداخت هزینه‌های صدور پروانه و پرداخت هزینه های شهرداری تا سقف الگوی مصرف است که این امر می تواند کمک خوبی به حوزه های علمیه و طلاب باشد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: همچنین به منظور توسعه حوزه های علمیه ، طرح جامعی از فضاهای فیزیکی مورد نیاز کل حوزه های علمیه کشور را تهیه و حوزه ها را مکلف کرده ایم که از این پس با رعایت معماری الگوی ایرانی اسلامی به ساخت و ساز حوزه های علمیه بپردازند.

کاتب گفت: استفاده از فضاهای آموزشی و پژوهشی یکی دیگر از اقداماتی است که توسط مجلس نهم برای توسعه حوزه های علمیه کشور در حال پیگیری است.

نماینده مردم گرمسار و آرادان خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه در زمینه تعالی جامعه و هدایت آن به سوی کمالات نقش به سزایی را ایفا می کنند و اگر حوزه های علمیه نیز بصورت جدی تر وارد مسائل فرهنگی و مذهبی شوند تاثیرات مثبت و پایداری بر جامعه خواهند داشت.

وی ادامه داد: هر چقدر ارتباط جامعه با قرآن و مسائل مذهبی رو به افزایش باشد شاهد رشد فرهنگی و هنجارها خواهیم بود و هرچقدر این ارتباط رو به کاهش باشد ناهنجاری در جامعه افزایش می یابد.

انتهای پیام

کد N580801

وبگردی