آفتاب

ایران موضوع گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه آمریکا و روسیه

ایران موضوع گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه آمریکا و روسیه

یک مقام وزارت خارجه آمریکا تایید کرد: وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا در تماس تلفنی روز جمعه خود درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت‌وگو کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به این سوال که آیا سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با جان کری همتای آمریکایی‌اش گفت‌وگوی تلفنی داشته است یا نه؟ گفت: آن‌ها قرار بود با یکدیگر تماس تلفنی داشته باشند و بنابراین ضمن این تماس درباره بحران اوکراین و مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 صحبت کرده‌اند.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، جن ساکی هم‌چنین درباره گفت‌وگوی جان کری با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در عمان درباره ایران، اظهار کرد: بله آن‌ها درباره ایران و مذاکرات هسته‌ای که هم‌اکنون در جریان است گفت‌وگو کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: جان کری در این گفت‌وگو اطمینان داده است که موضع آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تغییر نکرده است و ما همچنان به رویکرد قبلی خود برای در جریان قرار دادن دوستان و شرکای‌مان درباره این مذاکرات طی روزهای آینده ادامه خواهیم داد.

مقامات کشورمان همواره اعلام کرده‌اند که برنامه هسته‌ای ایران ماهیتی صلح‌آمیز دارد و گزارهای آژانس به عنوان دیدبان هسته‌ای سازمان ملل نیز همواره این موضوع را تایید کرده است.

انتهای پیام

کد N580373

وبگردی