آفتاب

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا گرد هم می آیند

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا گرد هم می آیند

وزرای امورخارجه کشورهای اتحادیه اروپا در بروکسل گرد هم می آیند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، وزرای امورخارجه اتحادیه اروپا به ریاست "فدریکو موگرینی"مسئول سیاست خارجی این اتحادیه قرار است در روزهای دوشنبه و سه شنبه در بروکسل گرد هم آیند.

براساس گزارش های رسیده محور گفتگوهای شرکت کنندگان در این نشست به بررسی اوضاع خاورمیانه، وقایع اخیر اوکراین و موضوع بوسنی هرزگوین خواهد بود.

این در حالی است که "هرمن ون رامپوی" رئیس شورای اروپا امروز در حاشیه نشست گروه 20 در بریزبن استرالیا گفته بود: وزیران خارجه عضو اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم های بیشتر علیه روسیه هستند. رامپوی در این اجلاس اوضاع اوکراین را به شدت نگران کننده خوانده و گفته بود روسیه باید انتقال تسلیحات و نیرو به اوکراین را متوقف کرده و نیروها و تسلیحات کنونی خود را از این کشور خارج کند.

بررسی وضعیت خاورمیانه به ویژه بعد از سفر موگرینی به این منطقه از دیگر دستورهای جلسه روز دوشنبه است. وی هفته گذشته در سفر به خاورمیانه با "محمود عباس" رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و در نشست خبری مشترک با آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه این رژیم در مورد تشدید تنش ها در بیت المقدس هشدار داد.

موضوع شیوع ابولا در کشورهای غرب آفریقا از دیگر موضوعاتی است که در نشست بررسی خواهد شد.

 

کد N580370

وبگردی