آفتاب
یک کار‌شناس مسائل مذهبی:

نهج‌البلاغه بهترین منبع برای هدایت جوانان است

نهج‌البلاغه بهترین منبع برای هدایت جوانان است

یک کار‌شناس مسائل مذهبی گفت: به یقین کتاب گران‌بهای نهج‌البلاغه می‌تواند عامل مؤثر و یکی از بزرگ‌ترین عوامل در هدایت جوانان باشد.

یک کار‌شناس مسائل مذهبی گفت: به یقین کتاب گران‌بهای نهج‌البلاغه می‌تواند عامل مؤثر و یکی از بزرگ‌ترین عوامل در هدایت جوانان باشد.

حجت‌الاسلام مراد هادیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، با اشاره به این‌که «محققان و پژوهشگران عرصه دین توانسته‌اند گام‌های مثبت در شناساندن سیره حضرت علی (ع) به مردم بردارند» گفت: نکته قابل توجه این است که ببینیم آیا به اهداف حضرت علی (ع) رسیده‌اند یا نه؟

وی با بیان این‌که «حضرت علی (ع) یک شخصیت الهی و معنوی است که برای جهان بشریت الگوست» افزود: این جمله درباره شخصیت او صدق می‌کند، که اگر تمام درختان به قلم تبدیل شوند، دریا‌ها به مرکب و زکین به کاغذ تبدیل شود، نمی‌توانند فضیلت‌های شخصیتی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را بیان کنند.

هادیان ادامه داد: اگه همه روحانیون و جامعه روحانیت به منبر رفته و پژهشگران شخصیتی هزاران مقاله، مطلب و کتاب درباره شخصیت او بنویسند، باز هم جای صحبت و بحث دارد.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: با توجه به این‌که صحبت‌ها در مورد شخصیت حضرت علی (ع) پایانی ندارد، لذا نمی‌توان گفت که محققان در این مسیر علی‎رغم گام‌های مثبتی که برداشته‌اند به آن هدف که مدنظر داشته‌اند رسیده‌اند یا نه؟

وی با اشاره به هجمه‌های بیگانگان به افکار و اعتقادات جوانان، صرفاً برگزاری همایش‌های مذهبی را برای مقابله با این هجمه‌ها کافی ندانست و بیان کرد: ما نیز باید مانند آن‌ها که از طریق، سایت‌ها، نرم‌افزار‌ها، بازی‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای به اعتقادات ما حمله کرده‌اند، به‌دنبال این باشیم که برنامه یا شبکه‌ای راه‌اندازی کنیم که شخصیت‌های بارز بزرگان دین مخصوصاً ائمه اطهار (ع) را به جوانان معرفی کنیم.

هادیان با اشاره به این‌که «برپایی همایش‌های مذهبی مانند همایش سیره علوی می‌تواند گوشه کوچکی از این راه‌کار برای مقابله با هجوم فرهنگی دشمنان باشد و بیان نقش هدایتی حضرت علی (ع) برای جهان بشریت باشد» اظهار کرد: در برگزاری این همایش از سخنرانانی استفاده شود که علم و شناخت آن‌ها نسبت به شخصیت حضرت علی (ع) بالا باشد.

این کار‌شناس مذهبی با اشاره به این‌که «کتاب نفیس و گرانبهای نهج‌البلاغه در یکی از موزه‌های کشورهای اروپایی به‌عنوان یک میراث فرهنگی اسلامی نگهداری می‌شود» بیان کرد: کسانی این کار را انجام داده‌اند که افکار واعمالشان با اسلام هیچ‌گونه سازگاری و هم‌خوانی ندارد، امام به این نکته پی برده‌اند که نهج‌البلاغه کتابی انسان‌ساز و هدایت گر است.

هادیان با اشاره به این‌که «طبق گفته بزرگان، نهج‌البلاغه کتابی است که مانند قرآن بلکه هم‌سطح و هم‌تراز قرآن است» اظهار کرد: آن‌چه برای هدایت بشر لازم و ملزوم است در این کتاب آمده است.

این کار‌شناس مذهبی با بیان این‌که «اگر جوان ما با نهج‌البلاغه آشنایی پیدا کند بعید است که از انجام گناهان پشیمان نشود» ادامه داد: کسی‌که با معارف و مفاهیم نهج‌البلاغه آشنایی داشته باشد، از گناه دوری می‌‎کند و نسبت به گناهانی که از قبل انجام داده ابراز پشیمانی می‌کند.

وی در پایان اظهار کرد:‌ ای کاش این همایش‌ها طوری بود که همه جوانان علاقه‌مند به حضرت علی (ع) بتوانند در آن شرکت کنند و فقط مختص قشر خاصی نمی‌شد.

انتهای پیام

کد N580256

وبگردی