آفتاب

اوحدی : لجبازی گروه‌ها جفا به کشور است

اوحدی : لجبازی گروه‌ها جفا به کشور است

رئیس شورای فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به وضعیت حساس کشور، بیان کرد: لجبازی گروه های مختلف و درگیر کردن مسوولان بلند پایه کشور در مسایل جزئی درونی واقعاً‌ جفا به کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر اوحدی در گفت‌و‌گو با اشاره به وضعیت نامشخص وزارت علوم در یک سال گذشته، اظهار کرد: تردیدی نیست که کشور درمقطع حساسی از تاریخ خود به سر می برد.

مسوولان و گروه های اثر گذار باید این واقعیت را مدنظر قرار دهند که استکبار جهانی در شرایط فعلی، کشور اسلامی ایران را به دلیل مرکزیت آن برای بیداری ملت ها مورد هجمه همه جانبه خود قرار داده است تا مسوولان سطح بالا را در گیر اختلاف درونی کنند. ایران امروز به شدت به همفکری و آرامش فکری مسوولان نیاز دارد.

وی ادامه داد: اگر کسی منکر حضور کشور در مقطع بسیار حساس سرنوشت سازی از تاریخ خویش است ، باید توجه بیشتری به اوضاع پیرامونی داشته باشد.اگر تردیدی در این زمینه ندارند نیز به سادگی می توان نتیجه گرفت که در چنین شرایطی نباید مشکلات بسیار بی ارزش درونی را یک سوژه برای اختلاف و درگیر شدن مجلس و هیات دولت و امثال ان قرار داد.

این کارشناس مذهبی معتقد است: با همفکری و همدلی مسوولان می توان پیش از رسیدن طرح به مجلس و پیش آمدن وضعیت‌هایی که مشاهده شد،‌ بر افراد با صلاحیتی که توان مدیریت شایسته چنین مشاغلی را دارند،‌توافق کنند. دیدگاه ها را روی یک یا چند فرد نزدیک کنند تا مساله به این شکل به اختلاف و هدر رفتن نیروها منجر نشود.

وی با بیان این‌که احزاب سیاسی نباید در این مورد لجبازی کنند،‌گفت: واقعا جای لجبازی نیست، لجبازی گروه های مختلف و درگیر کردن مسوولان بلندپایه کشور در مسایل جزیی درونی واقعا جفا به کشور است .گروه های سیاسی باید مقداری از منافع گروهی خود چشم پوشی کنند،‌ این مقطع حساس را مدنظر قرار دهند. اگر واقعا کسانی دلشان به حال انقلاب ،‌اسلام و ایران سوخته است و به بهانه پیشنهاد دادن فردی شایسته برای مسوولیت این واکنش ها را دارند‌،‌ اولیا و حضرت امیرالمومنین (ع) را مدنظر قرار دهند که چگونه در مواقع حساس برای حفظ وحدت و همدلی کوتاه می آمدند.

انتهای پیام

کد N580111

وبگردی