آفتاب
اکرمی :

به حاشیه و اختلاف سلیقه ها کمتر توجه کنیم

به حاشیه و اختلاف سلیقه ها کمتر توجه کنیم

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در مورد جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی علوم گفت:‌باید اصول، مبنای کار قرار داده شود و به مسایل حاشیه ای و اختلاف سلیقه ها کمتر توجه کنیم.

سیدرضا اکرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به سوالی پیرامون وزارت علوم اظهار کرد: ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نرم افزار بسیار ارزشمندی داریم مثل قانون اساسی ،‌سند چشم انداز بیست ساله و برنامه های پنج ساله فرهنگی، عمرانی و اجتماعی و همینطور مجموعه سیاست های کلی که مجمع تشخیص مصلحت تعیین می‌کند و به امضای مقام معظم رهبری می رسد. این نرم افزار، بسیار ارزشمند و قابل توجه است اما اراده ای چندان جدی برای عملیاتی شدن اینها وجود ندارد یا تغییر مقامات و جایگزینی سلیقه به جای قاعده و ضابطه موجب می‌شود که این موارد،‌ چندان عملیاتی نشود.

وی با اشاره به مصوبات بسیار خوب شورای عالی انقلاب فرهنگی ،‌عدم نظارت بر اجرایی شدن یا نشدن آنها را موجب بروز مشکلاتی دانست و افزود: وقتی این نظارت انجام نمی شود، خود به خود وجود مشکلاتی در زمینه پژوهش و ... مشاهده می‌شود و دولتی بودن اقتصاد و تک محصولی بودن نمی گذارد استعدادهای بالقوه تبدیل به بالفعل شود. مشکلات در اینجاست و گرنه در موضع نرم افزاری مشکل نداریم.

اکرمی در توصیه به فعالان سیاسی کشور تاکید کرد: باید چند مطلب را در مقابل دیدگان خود قرار دهند. مطلب اول ا ینکه بالاخره در این کشور انقلاب شده و یک نظام 2500 ساله که استبداد و استعمار زدگی مشخصه آن بوده،‌رفته است. دوم اینکه در طول این سی و چند ساله به خوبی مشاهده شده است که دشمنان ،‌ترقی ، رشد و مستقل ماندن این کشور را نمی خواهند و نمی خواهند طبق سند چشم انداز بیست ساله تا 2014 به رتبه اول در منطقه برسد. تحریم ها، جنگ ، ترور ،‌توطئه و ناامنی را ایجاد می‌کنند که در مقابل دیدگان خود می بینیم.

او در پایان تصریح کرد: با توجه به این دو مشاهده ملموس باید یک عقل جمعی را به کار گرفت و آنچه را که طبق قانون،‌مصلحت کشور است و طبق تجربه و عقل برای کشور لازم است،‌مورد توجه قرار داد. باید اصول ،‌مبنای کار قرار داده شود و به مسایل حاشیه ای و اختلاف سلیقه ها کمتر توجه کنیم تا همه استعدادها و امکانات به کار گرفته شود و کشور واقعا به رشد برسد و نسل جوان تحصیل کرده مشغول کار و فعالیت شوند. با توجه به این نکات،‌ شاید برخی نگرانی های موجود در جامعه برطرف شود.

انتهای پیام

کد N580030

وبگردی