آفتاب
حیدری طیب:

بودجه 94 بر اساس نفت بشکه‌ای 75 دلار بسته شود ‌

بودجه 94 بر اساس نفت بشکه‌ای 75 دلار بسته شود ‌

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است: با توجه به کاهش قیمت نفت و وابستگی زیاد بودجه ما به فروش نفت، بودجه سال 94 باید بر اساس نفت بشکه ای 75 دلار بسته شود.

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است: با توجه به کاهش قیمت نفت و وابستگی زیاد بودجه ما به فروش نفت، بودجه سال 94 باید بر اساس نفت بشکه ای 75 دلار بسته شود.

سید سعید حیدری طیب در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به کاهش اخیر قیمت نفت یادآوری کرد: چنانچه در بودجه 94 قیمت هر بشکه نفت را بیش از 75 دلار لحاظ کنیم، با کسری بودجه مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: اینکه دولت منتظر بماند قیمت نفت به یک ثبات مشخص برسد و بعد بودجه را تدوین و تقدیم کند غیر منطقی است، زیرا دولت باید حداکثر تا 15 آذر بودجه را به مجلس تحویل دهد تا زمان کافی برای بررسی آن در اختیار باشد.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه از روش سنتی بودجه نویسی در ایران انتقاد کرد و گفت: باید بودجه نویسی ما به شیوه های نوین باشد.

حیدری طیب با تاکید بر اینکه باید واقعیت‌ها را در بودجه لحاظ کنیم، خاطرنشان کرد: در غیر اینصورت با کسری بودجه و عدم تحقق درآمدها مواجه خواهیم بود.

وی در خصوص اولویت هایی که باید در بودجه 94 لحاظ شود نیز افزود: پروژه های مهم و استراتژیک کشور که پیشرفت قابل توجهی دارند باید در بودجه به صورت ویژه دیده شوند.

به گفته این نماینده مجلس، اختصاص بودجه به این پروژه ها و افتتاح سریعتر آنها هم به سود مردم است و هم به سود کشور.

حیدری طیب خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم بودجه عمرانی را یکسان بین همه استانها تقسیم کنیم این بودجه به جایی نمی‌رسد. بهتر است با روند سال قبل پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالاتر در اولویت باشند.

نماینده کرمانشاه همچنین پروژه راه آهن غرب کشور، تقویت زیرساختهای مرزی، مهار آبهای مرزی، قطار سبک شهری و بیمارستان 504 تختخوابی را از پروژه های مهم استان کرمانشاه دانست که باید در بودجه 94 لحاظ شود.

حیدری طیب با اشاره به اینکه همواره بخش زیادی از بودجه ای که به استانها اختصاص می یابد بر اساس رایزنی است، از مسئولین ارشد استان خواست در مدت زمان باقی مانده رایزنی ها را آغاز کنند.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس پس از تقدیم لایحه بودجه حداکثر دو تا سه درصد می توانند درآن تغییر ایجاد کنند، پس هر اقدامی که لازم است باید پیش از تقدیم بودجه صورت گیرد.

انتهای پیام

کد N579914

وبگردی