آفتاب

ادامه اعتراض‌ مکزیکی‌ها به کشته شدن 43 دانشجو

ادامه اعتراض‌ مکزیکی‌ها به کشته شدن 43 دانشجو

هزاران تن از معلمان و دانش‌آموزان مکزیکی در اعتراض به قتل‌عام 43 دانش‌آموز و دانشجو توسط آدمکشان حرفه‌ای قاچاقچی و همکاری پلیس‌های فاسد، به خیابان آمده و خواستار اجرای عدالت شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این اعتراض معترضان عکس معلمی را که پیشتر در ماه سپتامبر ناپدید شد، در دست داشتند.

با وجود اینکه معترضان باتوم‌ها و وسایل دفاعی پلیس‌ها را ربوده و در دست داشتند اما این تظاهرات مانند سایر اعتراضات هفته گذشته شاهد خشونت نبود.

معترضان در جریان این تظاهرات خود اعلام کردند، این یک درگیری اجتماعی در واکنش به جنایت، آدم دزدی و تبانی است که عاملان آن بدون اینکه محاکمه شوند به زندگی خود ادامه می‌دهند.

مقامات معتقدند، این 43 دانشجو پیش از به قتل رسیدن و سوزانده شدن توسط پلیس در ایگوالا، گوئررو ربوده و تحویل یک باند قاچاق مواد مخدر شدند؛ ادعایی که مورد اعتراض خانواده‌های قربانیان قرار گرفته است. فعالان اجتماعی نیز می‌گویند که این دانش‌آموزان توسط پلیس مورد حمله واقع شدند.

طی یک هفته گذشته تظاهرات بسیاری در اعتراض به این قتل عام صورت گرفته است.براساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر، وضعیت حقوق بشر در مکزیک بحرانی است. طی هشت سال گذشته حدود یکصد هزار تن از مردم از زمان آغاز حملات علیه گروه‌های قاچاق مواد مخدر کشته و یا ربوده شده‌اند.

انتهای پیام

کد N579837

وبگردی