آفتاب
منوچهر محمدی در گفتگو با مهر:

تجربه سرافراز در عرصه بین‌الملل به نفع رسانه ملی است/ لزوم احیای احترام به مخاطب

تجربه سرافراز در عرصه بین‌الملل به نفع رسانه ملی است/ لزوم احیای احترام به مخاطب

منوچهر محمدی معتقدست تجربه موفق محمد سرافراز در معاونت برون‌مرزی و آشنایی وی با عرصه بین‌الملل باعث پیشرفت رسانه ملی می‌شود.

منوچهر محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره افق آینده سیما با توجه به تغییر رییس رسانه ملی بیان کرد: من آمدن آقای سرافراز را یک انتخاب درست و به جا می دانم و به دلایلی فکر می کنم آینده روشنی در انتظار صدا و سیما خواهد بود.

وی ادامه داد: تجربه آقای سرافراز در حوزه معاونت برون مرزی بسیار بااهمیت است؛ ابتدا به این دلیل که برنامه سازی برای مخاطب خارج از ایران و انتقال مفاهیم به آنها نوعی ورزیدگی و خبرگی را برای ما به دنبال می آورد که طبیعتا شبکه هایی که در دوره آقای سرافراز تاسیس شد و خروجی آنها به این خبرگی اشاره دارد.

تهیه کننده فیلم های «مسافر ری» و «بوسیدن روی ماه» بیان کرد: اینکه یک مدیر بتواند با مخاطب غیر ایرانی ارتباط خوب برقرار کند و ضمنا در تقابل و رقابت با رسانه های خارجی عقب نیفتد و هم‌تراز با آنها حرکت کند به گمان من امتیاز مثبتی است که ما را امیدوار می کند که آقای سرافراز چه به لحاظ زیبایی شناسی و چه از لحاظ محتوا و افکار راهبردی بتواند همان تجربیاتی که در حوزه رسانه در خارج از کشور داشت در شبکه های داخلی اعمال کند.

تهیه کننده فیلم «میهمان داریم» با اشاره به تفاوت شبکه های داخلی و شبکه های خارجی عنوان کرد: شبکه های داخلی از نوعی بی‌سلیقگی برخوردارند و اساسا فاقد یک راهبرد زیبایی شناسی بصری هستند و من امیدوارم آقای سرافراز احترام جدی به مخاطب را مجددا احیا کند و شبکه های داخلی در حدی شوند که برازنده مخاطب ایرانی باشد.

محمدی در پایان درباره اینکه چه محورهایی برای ارتقای رسانه ملی باید مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: رسانه ملی برای این ارتقا به همه بخش های خود باید توجه جدی داشته باشد. وقتی ما از رادیو و تلویزیون ملی صحبت می کنیم یعنی رسانه ای که باید به روز باشد و بتواند مخاطب را از رفتن به سوی رسانه بیگانه بی نیاز کند.

کد N579623

وبگردی