آفتاب

عملیات بزرگ جذب نیرو در الانبار/خنثی‌سازی 49 بمب در حومه بغداد/اعدام 2 استاد دانشگاه

عملیات بزرگ جذب نیرو در الانبار/خنثی‌سازی 49 بمب در حومه بغداد/اعدام 2 استاد دانشگاه

یکی از اعضای شورای استانداری الانبار اعلام کرد که در پی کشتارهای عشیره البونمر توسط داعش در حال حاضر عملیات گسترده‌ای‌ برای جذب نیروی داوطلب در جریان است، در همین حال نیروهای امنیتی با پشتیبانی عشایر توانستند با حمله داعش که از دو محور به شهر رمادی صورت گرفت، مقابله کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، عذال الفهداوی، عضو شورای استانداری الانبار در سخنانی عنوان داشت: در پی کشتار عشیره البونمر توسط داعش در حال حاضر عملیات گسترده‌ای برای جذب نیروهای داوطلب صورت می‌گیرد که این اقدام پس از توافق با دولت صورت گرفته است و جوانان استان الانبار می‌خواهند به ارتش و پلیس بپیوندند.

در هیمن حال فارس ابراهیم، عضو شورای عشایر در الانبار که علیه داعش شوریده‌اند، گفت: تغییر فرمانده عملیات الانبار می‌تواند نقش تعیین کننده برای آغاز صفحه‌ای جدید در برخورد با داعش توسط مردم استان الانبار و عشایر این استان داشته باشد و این مساله ایجاب می‌کند که دولت این افراد را به سلاح و سایر ملزومات مجهز سازد.

دفع حمله داعش به رمادی

در همین حال کاظم محمد الفهداوی، رئیس پلیس استان الانبار اعلام کرد: نیروهای امنیتی با کمک عشایر توانستند حمله داعش را که از دو محور شمالی و جنوبی به شهر رمادی صورت گرفت، ناکام بگذارند.

وی افزود: نیروهای امنیتی همچنین موفق شدند تلفات انسانی زیادی را به تروریست‌های داعش وارد کنند.

در عامریه فلوجه نیز نیروهای امنیتی عراق توانستند دریاچه الرزازه و منطقه البیار که در مرزهای عامریه فلوجه با استان کربلا قرار دارد را از تروریست‌های داعش پاکسازی کنند.

پیشتر نیز مقامات عراقی اعلام کردند که نیروهای این کشور توانسته‌اند شهر استراتژیک بیجی را از دست تروریست‌های داعش خارج کنند.

خنثی سازی 49 بمب در اطراف بغداد

از سوی دیگر، فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد که نیروهای امنیتی توانسته‌اند 49 بمب را در اطراف بغداد خنثی و مقرهای تک تیراندازها را تخریب کنند و تروریست‌ها را به هلاکت برسانند.

داعش 42 تن از شیوخ عشایر را ربود

در همین حال شاهدان عینی اعلام کردند که گروه تروریستی داعش 42 تن از شیوخ عشایر را در جنوب شهر موصل ربوده است.

منابع در مصاحبه با خبرگزاری آلمان با اعلام اینکه داعشی‌ها این شیوخ عشایر را به مکانی نامعلوم بردند اعلام کردند: تروریست‌های داعش همچنین دو تن از اساتید دانشکده حقوق در دانشگاه موصل را که هفته گذشته ربوده بودند، اعدام کردند.

کشف گور دسته جمعی

شاهدان عینی همچنین خاطرنشان کردند: مردم عراق یک گور دسته جمعی را پیدا کردند که در آن جسد 50 تن از نیروهای امنیتی و نظامی در ناحیه القیاره در جنوب موصل وجود داشته است که این افراد در جریان کنترل داعش و این ناحیه در ژوئن گذشته کشته شده‌اند.

کنترل پیشمرگ‌ها بر روستایی در شهرستان الدبس

همزمان فرمانداری شهرستان الدبس در استان کرکوک امروز (شنبه) اعلام کرد که نیروهای پیشمرگ پس از اینکه توانستند 35 تروریست داعش را به هلاک برسانند روستایی را در این شهرستان تحت کنترل خود درآوردند.

منابع عراقی اعلام کردند که در این عملیات همچنین پیشمرگ‌ها توانستند تجهیزات تروریست‌ها را تحت کنترل خود درآورند.

کنترل نیروهای عراقی بر 10 روستا در شهر تکریت

روزنامه الاخبار گزارش داد که چندین ساعت پس از پیشروی‌ها در بیجی نیروهای عراقی توانستند 10 روستا در شرق شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین را تحت کنترل خود درآورند.

قاسم المحمدی، فرمانده عملیات استان الانبار نیز اعلام کرد که مردم عشایر این استان می‌توانند به عضویت در نیروهای ارتش در دو پایگاه الحبانیه و عین الاسد در شرق و غرب رمادی دربیایند.

ده‌ها کشته و زخمی در انفجارهای شمال بغداد

یک منبع در پلیس عراق اعلام کرد که در انفجار خودروی بمب گذاری شده در منطقه الکریعات در شمال بغداد 17 تن کشته و دست کم 57 تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

کد N579606

وبگردی