آفتاب
یک استاد حوزه:

نظریه‌های علامه طباطبایی در همه علوم برای آیندگان راهگشاست

نظریه‌های علامه طباطبایی در همه علوم برای آیندگان راهگشاست

یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: علامه طباطبایی جلوتر از زمان خود بوده و نظریه‌های ایشان برای آیندگان راهگشا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‎الاسلام والمسلمین محمود رجبی در اختتامیه همایش علامه طباطبایی، با اشاره به احاطه و تاثیر عینی روح بزرگ علامه طباطبایی در طول برگزاری این همایش، گفت: به تعبیر شاگردان علامه، آن بزرگوار در همه علوم اسلامی در عرصه تولید فکر و اندیشه و ایده‎پردازی و فرهنگ‏سازی و تربیت شاگردان شایسته و همچنین نهادینه سازی این علوم نقشی ماندگار در تاریخ اسلام و تشیع داشتند.

وی افزود: علامه جلوتر از زمان خویش بودند و امروزه که مسایل جدیدی مطرح می‎شود وقتی رجوع می‌کند متوجه می‎شود که تا چه حد ایشان برتری تفکرات اسلامی را به منصه ظهور رساندند.

دبیر همایش اندیشه‎های علامه طباطبایی در المیزان، گفت: المیزان آیینه تمام نمای شخصیت علامه است زیرا در این کتاب علوم مختلف انسانی و ابعاد مختلف فرهنگ دینی و علوم انسانی جدید به خوبی ایده پردازی شده و ابعاد مختلف این عالم بزرگ جهان اسلام به خوبی نمایانگر شده است.

رجبی با اشاره به 700 محور ارایه شده در فراخوان همایش، تصریح کرد: 600 مقاله به دبیرخانه واصل شد که مقالات تفسیری و علوم انسانی و کلامی بیشترین آثار را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به برگزاری 14 پیش همایش در داخل و خارج از کشور و با مشارکت مراکز و نهادهای اجرایی و فرهنگی، یادآور شد: در این همایش 9 مورد سخنرانی با حضور مراجع عظام انجام شد؛ سطح مقالات این همایش علمی و پژوهشی بود که در سطح بسیار بالایی برگزار شد؛ 500 مقاله در این فرصت چهار بار ارزیابی شد.

رجبی با اشاره به برگزاری 7 کمیسیون علمی ویژه این همایش، گفت: 21مرکز در داخل و 8 مرکز از خارج از کشور با این همایش همکاری کردند از جمله این مراکز می‌توان به سازمان فعالیت‎های قرآنی دانشگاهیان کشور، مرکز مدیریت حوزه علمیه، دفتر تبلیغات، مجمع جهانی اهل بیت، سازمان فرهنگ و ارتباطات، دارالقرآن علامه طباطبایی، جامعة المصطفی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، مرکز تخصصی تفسیر حوزه، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و.... اشاره کرد.

همایش بین المللی علامه طباطبایی به مدت دو روز به همت موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) قم و با همکاری تعدادی از مراکز داخلی و خارجی ترتیب یافته بود بعد از ارائه 52 مقاله در کمیسیون‌های تخصصی و همایش به کار خود پایان داد.

بر اساس این گزارش، در مراسم اختتامیه که در دارالقرآن علامه طباطبایی قم و همزمان با سالروز ارتحال آن مفسر بزرگ قرآن کریم برگزار شد از نویسندگان مقالات برتر و مراکز فعال در برگزاری این همایش تقدیر شد.

انتهای پیام

کد N579323

وبگردی