آفتاب

تظاهرکنندگان اردنی اخراج سفیر رژیم صهیونیستی و لغو معاهده صلح را خواستار شدند

تظاهرکنندگان اردنی اخراج سفیر رژیم صهیونیستی و لغو معاهده صلح را خواستار شدند

هزاران اردنی پس از اقامه نماز جمعه در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مقدسات اسلامی قدس و در راس آن مسجد الاقصی که هر روزه از سوی شهرک نشینان صهیونیست هتک حرمت می‌شود، در امان پایتخت اردن تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین از امان، شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان، تعطیلی سفارتخانه این رژیم و لغو تمامی معاهدات صلح بین اردن و این رژیم شدند و با سردادن شعارهایی خواستار شکل گیری انتفاضه سوم در پاسخ به تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مسجد الاقصی شده و بر حمایت قاطع از این مسجد ثبات و پایداری ملت فلسطین و مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی تاکید کردند.

همچنین هزاران اردنی در استان زرقاء، دومین استان پرجمعیت این کشور در تظاهراتی که از مقابل مسجد عمر بن خطاب در مرکز این شهر در حمایت از مسجد الاقصی برگزار شده بود مشارکت داشتند و از دولت این کشور خواستند سفیر اردن در تل‌آویو را احضار کند.

آنها تاکید کردند که اردن به عنوان طرف حاکم بر مقدسات اسلامی فلسطین برگه های زیادی برای اعمال فشار بر دشمن صهیونیستی در اختیار دارد.

از سوی دیگر، جنبش اسلامی اردن جشنواره‌ای را در حمایت از مسجد الاقصی در امان برگزار کرد و برخی رهبران این جنبش طی آن سخنرانی کردند.

محمد فارس یکی از رهبران جنبش اسلامی اردن سفر جان کری وزیر خارجه آمریکا به اردن و دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با حضور ملک عبدالله دوم پادشاه اردن را به شدت مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد که هدف از این نشست سه جانبه واگذاری حاکمیت مسجد الاقصی به دشمن صهیونیستی است.

در شمال اردن نیز شمار زیادی از فعالان در حمایت از مسجد الاقصی تجمع کردند. آنها ضمن هشدار در مورد خطرات پیش روی مسجد الاقصی اظهار داشتند: در شرایطی که قدس از سوی نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست هتک حرمت می‌شود، حکام عرب و رهبران جهان اسلام در خواب غفلت به سر می‌برند.

آنها تاکید کردند که مبارزات امت اسلامی و عربی باید در راستای آزاد سازی قدس و مسجد الاقصی و دفاع از آنها باشد.

تظاهرات دیگری نیز در استان طفیله برگزار شد که هزاران نفر در آن مشارکت داشتند. شرکت کنندگان در این تظاهرات ادامه تجاوزات علیه مسجد الاقصی، تعرض نظامیان صهیونیست به محراب این مسجد، بستن درهای آن به روی مسلمانان برای نخستین بار از زمان تاسیس رژیم غاصب صهیونیستی، ادامه حفاری ها در زیر این مسجد، و تعرض روزمره شهرک نشینان صهیونیست به قبله گاه اول مسلمانان را به شدت محکوم کردند.

همچنین تظاهرات خودجوشی در بسیاری از مساجد اردن پس از اقامه نماز جمعه به منظور اعلام همبستگی با مسجد الاقصی و محکومیت تجاوزات دشمن علیه آن برگزار شد.

انتهای پیام

کد N579296

وبگردی