آفتاب
رئیس کمیسیون صنایع مجلس خبر داد؛

بررسی پرونده مجوز تاسیس کارخانه صهیونیستی در کمیسیون صنایع/ قاضی پور مسئول بررسی پرونده

بررسی پرونده مجوز تاسیس کارخانه صهیونیستی در کمیسیون صنایع/ قاضی پور مسئول بررسی پرونده

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از بررسی پرونده اعطای مجوز واردات وتاسیس کارخانه صهیونیستی سیگار مارلبرو از سوی وزیر صنعت در کمیسیون خبر داد.

رضا رحمانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر از ماموریت کمیسیون صنایع به قاضی پور نماینده ارومیه برای بررسی تخلفات در قرارداد وزارت صنعت، معدن، تجارت با شرکت صهیونیستی برای واردات سیگار خبر داد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادعای یکی از مقامات این شرکت مبنی بر اینکه شرکت فلیپ موریس در ایران نمایندگی ندارد و لذا قراردادی با این شرکت منعقد نشده گفت: در صورتی که این شرکت نمایندگی در ایران نداشته باشد نمی توان قرارداد بست.

وی اظهار داشت: انعقاد این دست از قراردادها مستلزم این است که از سوی نمایندگی شرکت مربوطه، نامه برای درخواست صدور مجوز و یک سری اطلاعات به  وزارت صنعت داده شود. وزارتخانه هم باید واقعی بودن شرکت نمایندگی، استانداردهای کالاهای وارداتی، استانداردهای زیست محیطی و... را مطالعه و در نهایت با طی مراحلی صدور مجوز را بررسی کند.

رئیس کمیسیون صنایع اظهار داشت: کمیسیون در حال بررسی تخلفات در پرونده اعطای مجوز واردات به سیگارهای شرکت صهیونیستی است و نتیجه این گزارش در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

به گزارش مهر چندی پیش مدارک امضای قرارداد مابین مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات و فلیپ موریس برای مجوز واردات و تاسیس کارخانه سیگار مارلبرو که از سوی وزیر صنعت معدن تجارت به امضا رسیده بود منتشر شد. این درحالی است که طبق قانون باید رئیس مرکز نظارت بر دخانیات این قرارداد را امضا می‌کرد، اما نعمت زاده از طرف رئیس مرکز این قرار داد را با شرکت صهیونیستی امضا کرده بود.

 

 

کد N579264

وبگردی