آفتاب

کمیته سازمان ملل داعش را به ارتکاب جنایت جنگی در سوریه متهم کرد

کمیته سازمان ملل داعش را به ارتکاب جنایت جنگی در سوریه متهم کرد

کمیته تحقیقات سازمان ملل در خصوص سوریه با بیان اینکه گروه تروریستی داعش در مناطق تحت تصرف خود در این کشور به نحو گسترده‌ای مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت شده است، خواهان محاکمه عاملان این جنایت‌ها در مقابل دادگاه کیفری بین‌المللی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، کمیته تحقیقات سازمان ملل در خصوص سوریه در اولین گزارش خود که به نحوی ویژه متمرکز بر اقدامات داعش در سوریه است، جزئیات هولناک رخدادهای صورت گرفته در مناطق تحت تصرف داعش در سوریه را ارائه کرد.

این کمیته اعلام کرد که داعش با کشتارهای دسته جمعی و بریدن سرها و سنگسار زن‌ها و شلیک کردن به غیرنظامیان و افراد اسیر در دست خود باعث شده است که حول و وحشت در میان مردم ایجاد شود.

کمیته تحقیقات سازمان ملل در امور سوریه از جامعه‌ بین‌الملل خواست تا شرایط را برای محاکمه مسوولان جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در مقابل دادگاه کیفری بین‌المللی فراهم سازد.

پیشتر نیز دفتر حقوق بشر سازمان ملل در عراق در دوم اکتبر گذشته در گزارشی اعلام کرد که گروه تروریستی داعش دست به خشونت‌های گسترده‌ای زده است که برخی از آنها سطح جنایات جنگی می‌رسد.

انتهای پیام

کد N579233

وبگردی