آفتاب
نوبخت:

بودجه سال آینده بر اساس واقعیت ها بسته می شود

بودجه سال آینده بر اساس واقعیت ها بسته می شود

شیراز – خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوراعلام کرد که بودجه سال آینده بر اساس واقعیتها بسته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر نوبخت جمعه شب در نشست خبری پایان سفر به استان فارس در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص بودجه سال آینده با توجه به وضعیت نرخ نفت تاکید کرد: پیش بینی نرخ نفت در سال آینده بسیار مشکل و تاکنون نیز انجام نشده اما در حال حاضر نیز نرخ نفت در حال کاهش است.

وی ادامه داد: بودجه سال آینده بر اساس واقعیت ها بسته می شود و از ارائه ارقام و اعداد غیر ممکن خودداری می شود.

 معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تصریح کرد: باید به خاطر داشته باشیم که در حال حاضر درآمد کشور به جای 106 و یا 110 میلیارد دلار حدود 26 میلیارد دلار است.

منتظر رای قاطع مجلس به وزیر علوم هستیم

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص انتخاب وزیر علوم نیز گفت: نظر مجلس برای دولت قابل احترام و اجراست هر چند هم که دولت با این نظر مخالف باشد اما باید نظر مجلس را قبول کنیم.

وی افزود: براي دولت مهم است كه دانشگاهيان با مديريتي مواجه شوند كه آن را مي‌پذيرند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ادامه داد: وزير جديد پيشنهادي يكي از شخصيت‌های علمي و فرهنگي و ارزشي است که امیدوارم با رای قاطع مجلس مواجه شود.

نوبخت در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص عدم حضور رئیس جمهور در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها، گفت: رئیس جمهور یک نفر است و نباید انتظار داشته باشیم همزمان در مباحث خارجی و داخلی حضور چشمگیر داشته باشد.

وی تصریح کرد: حضور معاونین و وزرای دولت در این نمایشگاه همان حضور رئیس جمهور است و نباید به معنی کم توجه ای دولت به عرصه رسانه و مطبوعات برداشت شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در خصوص توجه دولت به وضعیت رفاهی ملت نیز یادآور شد: دولت يازدهم توجه ويژه‌اي به رفاه شهروندان داشته و اين توجه را مي‌ توان در روند توزيع يارانه‌هاي نقدي، غيرنقدي و كاهش هزينه‌هاي درمان در بيمارستان‌هاي دولتي مشاهده کرد.

نوبخت تاکید کرد: ما اكنون در سال اول فعاليت دولت بسر مي‌بريم و اين هنوز ابتداي كار است به قول شاعر "باش تا صبح دولتت بدمد".

وی تصریح کرد: همچنين پيش‌بيني تسهيلات 50 ميليون توماني ارزان‌قيمت براي ساخت مسكن از اقدامات دولت در راستاي كمك به قشر ضعيف و آسيب‌ پذير جامعه است که برای تامين اين تسهيلات سالانه  يك هزار و 200 ميليارد یارانه پرداخت كند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ادامه داد: تابستان امسال با اقدامات انجام شده بالغ بر 400 هزار فرصت شغلي در كشور ايجاد شده هر چند که در مقابل دو میلیون نفر بیکار رقم بسیار کمی است.

نوبخت در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص توجه دولت به مباحث فرهنگی نیز گفت: فرهنگ در بودجه سال آینده کشور نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

وی تاکید کرد: 52 درصد از اعتبارات توسعه فرهنگي در بخش غيردولتي و تنها 48 درصد آن در بخش دولتي است، اگرچه تمام انتقادات در مباحث فرهنگي متوجه دولت بوده است.

فارس جایگاه اول تا سوم دریافت اعتبارات را دارد

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبات و تصمیمات سفر سه روزه خود به فارس، گفت: فارس در جمع استان‌هاي کشور داراي جايگاه ويژه است و در سال 93 بالغ بر یک هزار و 376 ميليارد تومان اعتبار مصوب براي 177 طرح ملي و استاني ويژه دارد.

وي ادامه داد: اعتبارات در شش ماهه اول امسال 100 درصد انجام شده و امیدوارم مابقی اعتبارات تا پایان سال محقق شود.

نوبخت تاکید کرد: با توجه به بازديدي كه از درياچه بختگان داشتيم، تلاش مي‌شود متناسب با سياست‌هاي دولت در رابطه با احياي درياچه‌هاي كشور، رديف مستقلي براي درياچه‌هاي فارس به ویژه بختگان نيز در نظر گرفته شود.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: در جلسه‌ با دانشگاهيان فارس خواسته ام طرح‌هاي پيشنهادي كه مي‌تواند در كوتاه ‌مدت نسبت به رفع بحران خشكسالي كمك كند، ارايه شود.

وی گردشگری را ظرفیت دیگر استان فارس دانست و گفت: استفاده مطلوب از ظرفيت‌هاي گردشگري تاريخي، طبيعي و مذهبي فارس را باید مد نظر قرار داد که در این راستا نیز برای سال آینده ردیف بودجه ای جداگانه در نظر گرفته شد.

نوبخت یادآور شد: توجه به توسعه امامزادگان و طرح‌هاي توسعه‌اي گردشگري زيارتي و مذهبي از جمله موارد مورد توجه دولت که تخصیص اعتبارات را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به وضعیت مناسب منطقه ویژه اقتصادی شیراز گفت: امسال شاهد رشد فزاينده توليد در بخش‌هاي مختلف توليد و گردشگري بوده‌ايم و البته اين رشد در همه كشور محسوس بوده كه در نهايت به رشد 4.6 درصدي توليد ناخالص ملي منجر شده است.

کد N579124

وبگردی