آفتاب
/ با ایسنا در نمایشگاه بیستم/

نماینده زاهدان: رسانه‌ها نباید به مشکلات قومیتی دامن بزنند

نماینده زاهدان: رسانه‌ها نباید به مشکلات قومیتی دامن بزنند

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آزادی رسانه‌ها در کشور ما همچون آزادی موجود در غرب نیست، اظهار کرد: رسانه‌ها نباید به مشکلات قومیتی و مذهبی در کشور دامن بزنند.

حسینعلی شهریاری با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با پارلمانی این رسانه گفت: رسانه‌ها علاوه بر اینکه می‌توانند نقش سازنده و مثبتی داشته باشند، گاهی نیز نقش تخریبی ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه انقلابی ایدئولوژیک در کشور ما با انقلاب اسلامی به وقوع پیوست، جایگاه رسانه‌ها باید این باشد که اطلاعاتی که به مردم می‌دهند اطلاعاتی صحیح و بدون گرایش‌های جناحی و سیاسی باشد و در شفاف‌سازی مسائل مملکتی کمک کنند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند توده‌های مردمی را به حرکت درآورند البته خط قرمزهایی نیز وجود دارد و نمی‌توان گفت آزادی رسانه‌ها در کشور ما همانند آزادی موجود در غرب است و قطعا خطوط قرمز و محدودیت‌هایی با توجه به اعتقادات مذهبی و اسلامی مردم ما وجود دارد.

شهریاری با تاکید بر رعایت خط قرمزها توسط رسانه‌ها تصریح کرد: رسانه‌ها باید طوری رفتار کنند تا به مشکلات قومیتی و مذهبی دامن زده نشود و در زمان ارسال اخبار خود در جهت تخریب له و علیه گروه‌های دیگر نباشد.

وی افزود: خبرنگاری جزو مشاغل سخت است و خدا به کسانی که در این حوزه کار می‌کنند قوت بدهد و اگر دولت لایحه‌ای درخصوص اینکه خبرنگاری جزو مشاغل سخت باشد به مجلس ارائه کند، ما قطعا آن را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهیم.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان در پایان درخصوص اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور گفت: این طرح اگر کامل و دقیق اجرا شود، قطعا تمام خواست‌های مردم و اعضای کمیسیون تحقق پیدا می‌کند و در حال حاضر نیز شاهد این هستیم که در بیمارستان‌های دولتی هزینه‌ها بسیار کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام

کد N578971

وبگردی