آفتاب

قادری: دست دولت برای عمران و توسعه باز است

قادری: دست دولت برای عمران و توسعه باز است

نماینده مردم شیراز در مجلس اعتقاد دارد که مجلس با تصویب قوانین و لوایح مختلف،همه ابزارهای لازم برای عمران، آبادانی و توسعه همه‌جانبه کشور را در اختیار دولت قرار داده و دست دولت برای فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای باز است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، جعفر قادری در جمع مردم دهستان سیاخ دارنگون در شهرستان شیراز، گفت: درقانون بودجه سنواتی و لوایح پیشنهادی دولت که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده، تمام ابزارهای لازم جهت اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و توسعه ای در مناطق شهری وروستایی در اختیار دولت قرار گرفته است.

نماینده شیراز با اشاره به امکان استفاده ازظرفیت و توان بخش خصوصی در مشارکت و اجرای طرح‌های عمرانی افزود: براساس بند ق تبصره 2 قانون بودجه سال جاری، دولت می‌تواند با سرمایه گذاران بخش خصوصی قرارداد ببندد و از محل صرفه جویی در مصرف انرژی هزینه های آن را تامین کند.

سخنگوی کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه خروج از رکود در مجلس تصریح کرد: وقتی دولت با مشارکت بخش خصوصی اقدام به گازرسانی به یک منطقه می‌کند، این امرموجب کاهش مصرف سوخت و همچنین تبدیل سوخت مصرفی مردم از نفت سفید یا گازوییل به گازشهری می‌شود که مقرون به صرفه خواهدبود.

قادری با بیان اینکه دولت اعلام کرده تاپایان سال 95 تمام روستاه‌های کشور گازرسانی می شود، افزود: انتظار داریم تا مسئولین شرکت گازاستان فارس مقدمات اولیه این امر را فراهم کنند تا در پایان سال 95 تمام روستاهای استان و شهرستان شیراز بخصوص منطقه سیاخ دارنگون از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

قادری درپاسخ به تقاضای مردم جهت اشتغال جوانان منطقه گفت: طرح احداث باغشهرها اشتباه بوده و موجب کاهش سطح آب در سفره‌های زیرزمینی شد و تنها راه برطرف کردن مشکل بیکاری و توسعه سیاخ دارنگون احداث شهرک صنعتی و ایجاد واحدهای تولیدی و اشتغالزایی پایدار است .

وی از پیگیری احداث آزادراه‌های شیراز عسلویه و شیراز بوشهر خبرداد و گفت: این آزادراه‌ها در ادامه آزادراه شیراز اصفهان اجرایی می‌شود که در نهایت در منطقه سیاخ‌دارنگون به یک‌دیگر متصل خواهد شد.

قادری با یادآوری اینکه رینگ دوم کمربندی شیراز، از منطقه سیاخ‌دارنگون عبور می‌کند، گفت: دهستان سیاخ دارنگون در آینده نزدیک نقطه اتصال دو آزاد راه شمالی و جنوبی فارس خواهد بود و این زمینه‌ساز توسعه منطقه محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N578918

وبگردی