آفتاب
رئیس پژوهشکده گل و گیاهان زینتی ایران خبر داد

ثبت و تجاری‌سازی 600 رقم جدید گل‌های داوودی

ثبت و تجاری‌سازی 600 رقم جدید گل‌های داوودی

رئیس پژوهشکده گل و گیاهان زینتی ایران عنوان کرد: امسال برای نخستین بار ثبت و تجاری‌سازی 600 رقم جدید از گل‌های داوودی آغاز شد.

پژمان آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه مرکزی گفت: پژوهشکده ارتباط مفید و سازنده‌ای با بخش تولید و مصرف‌کنندگان ارقام مختلف گل‌های داوودی برقرار کرده است.

وی افزود: شهرداری‌ها و سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی علاقه‌مندی خود را برای استفاده از محصولات نمایشگاه اعلام کرده‌اند.

وی گفت: در نمایشگاه امسال 800 نوع گل داوودی در رنگ‌ها و نژادهای مختلف به نمایش درآمد و برای نخستین بار در کشور کار به نژادی و ثبت و تجاری‌سازی 600 رقم جدید از گل‌های داوودی آغاز شد.

وی گفت: ایران در سال 1376 تنها 10 نوع گل داوودی در کشور تولید می‌کرد اما، اکنون با ثبت تحقیقات و کار کارشناسی این تعداد به 800 رقم رسیده است.

وی اضافه کرد: برای گل‌های داوودی در حوزه‌ اصلاح، کار چندانی صورت نگرفته و اصلاح نژاد گل‌های داوودی و در کل گل‌های پیازی از هدف‌های این پژوهشکده است. این پروسه بلند مدت است و بین چهار تا شش سال طول می‌کشد و امیدواریم این جشنواره‌ها محققین و شرکت‌های دانش بنیان را به سمت اصلاح این ارقام گل سوق دهد.

آزادی گفت: جشنواره‌ امسال در فضایی به وسعت سه هزار متر مربع دایر شده بود که کافی و جوابگوی نیاز ما نبود و خاک مرغوبی هم نداشت. برگزاری این جشنواره در فضایی به مراتب بزرگ‌تر با خاک اصلاح شده از برنامه‌های ما در سال آینده است.

وی ارایه محصولات جدید، تجاری‌سازی فنآوری تولید، معرفی منابع ژنتیک و نشان دادن ظرفیت کشور و پژوهشکده در تنوع و کیفیت تولید را از اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.

سیزدهمین جشنواره گل‌های داوودی از دوم تا بیستم آبان در محل پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی واقع در دهکده گل محلات برگزار شد.

انتهای پیام

کد N578820

وبگردی