آفتاب

تابش: امیدوارم مجلس به یک تصمیم معقول برسد و کش و قوس با دولت کمتر شود

تابش: امیدوارم مجلس به یک تصمیم معقول برسد و کش و قوس با دولت کمتر شود

انصاف‌نیوز نوشت:

محمدرضا تابش، عضو اصلاح طلب مجلس در بازدید از غرفه انصاف نیوز در نمایشگاه مطبوعات با بیان این که وضعیت وزیر پیشنهادی علوم سخت است، می‌گوید: امیدواریم که مجلس به یک تصمیم معقولی برسد و برای این که حاکمیت در اذهان مردم تضعیف نشود این کش و قوس‌ها بین مجلس و دولت کمتر شود و به این وزیر رای مثبت بدهند، اگر نه وضعیت بدتر خواهد شد.

متن گفتگوی کوتاه آقای تابش با انصاف نیوز در پی می‌آید:

بخشی از مردم حامی جریان اصلاحات سوال می‌کنند که اصلاح‌طلب‌های مجلس چه می‌کنند؟ گویی فقط آقای مطهری در مجلس در حال نطق است! هر کدام از دوستان اطلاح طلب چه کاری انجام می‌دهند، مثلا اگر زیاد سیاسی نمی‌شوند آیا در زمینه دیگری در حال کار هستند؟ شما خودتان چه کار می‌کنید؟

ببینید، آن‌هایی که موصوف به اصلاح‌طلبی هستند عده آن‌ها به اندازه انگشتان دست است، البته در حال حاضر با روی کار آمدن دولت آقای روحانی، برای یک عده از نماینگان فضا بیشتر به وجود آمده که نظراتشان را اظهار کنند، شرایط فرق می‌کند با شرایط سه سال قبل که مجلس شکل گرفت.

در هر صورت بستری فراهم شده بود و با تنگناهایی که برای اصلاح‌طلب‌ها وجود داشت و تردیدهایی که بین اطلاح‌طلب‌ها بود که بیایم یا نیایم حل شد و نهایتا نتیجه‌اش این شد که چند نفر از اصلاح‌طلب‌ها باشند و با مستقل‌ها و معتدلین جمع خوبی تشکیل دهند ولی فضای کلی مجلس در دست اصولگرایان است و متاسفانه این فضا را الان تندروهای اصولگرا هدایت می‌کنند. در این فضا شما انتظار نداشته باشید که خیلی کار به سمت اصطلاح چشم‌گیری برود اما در هر صورت در سوال‌ها، استیضاح و تذکر، این جمع قلیل و اندک موثر است.

در دوره ی قبلی مجلس مسایل اساسی و ناروایایی‌هایی گذشت و اقداماتی کردند که در تاریخ هم ثبت شده است ولی اصلا فضا فراهم نیست. ما در مجلس قبلی که تعداد اصلاح‌طلب‌های آن بیشر بود، درخواست یک تحقیق و تفحص دادیم راجع به این که سهام عدالت تاثیرش در انتخابات ریاست جمهوری دو دوره قبل چه بود؟ نگذاشتند این تحقیق و تفحص مطرح شود. حالا هم ببینید که تحقیق و تفحص‌ها به چه صورتی تصویب می‌شود و میاید در صحن خوانده می‌شود.

اما آقای مطهری را که مقایسه می‌کنند، می‌گویند چطور یک فرد به تنهایی بار اصلاح‌طلب‌ها را به دوش می‌کشد؟

آقای مطهری اصولگراست، در هر صورت ایشان یک صفات و یژگی‌های فردی دارند، مثل شجاعت و فرزند شهید مطهری بودن و حتی این که آقای لاریجانی داماد ایشان هستند، و یک ویژگی‌های شخصی و فردی دارند.

در هر صورت که ما آقای مطهری را بسیار دوست داریم و از زحماتش هم تقدیر و تشکر می‌کنیم ولی در عرصه تفکر خیلی جاها با هم اختلاف نظر داریم.

به نظر شما وضعیت آقای دانش، وزیر پیشنهادی علوم چه می‌شود؟

آقای دانش الان وضعیت سختی در پیش دارد؛ امیدواریم که مجلس به یک تصمیم معقولی برسد و برای این که حاکمیت در اذهان مردم تضعیف نشود این کش و قوس‌ها بین مجلس و دولت کمتر شود و به این وزیر رای مثبت بدهند، اگر نه وضعیت بدتر خواهد شد.

 

45503

کد N578744

وبگردی