آفتاب
افلیا پرتو در گفتگو با مهر:

تمرکزم بر آموزش موسیقی است/ درگذشت مرتضی پاشایی متاسفم کرد

تمرکزم بر آموزش موسیقی است/ درگذشت مرتضی پاشایی متاسفم کرد

افلیا پرتو نوازنده پیشکسوت پیانو با اشاره به اینکه این روزها همه تمرکزش روی آموزش موسیقی است ابراز امیدواری کرد شرایط برای اجرای بانوان فراهم‌تر شود.

افلیا پرتو پیشکسوت موسیقی و نوازنده پیانو در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فعالیت این روزهایش اینگونه گفت: فعلا که در حوزه اجرای کنسرت کار تازه ای ندارم و امیدوارم شرایط به گونه ای تغییر کند تا بانوان بتوانند فعالیت های خود را بیشتر و بهتر دنبال کنند.

وی ادامه داد: این روزها همچون چند دهه گذشته که همواره در زمینه آموزش مشغول بوده‌ام به بچه‌ها پیانو درس می‌دهم و بیشتر وقت و تمرکزم روی این موضوع است.

این بانوی نوازنده با اشاره به اینکه در مسیر هنر باید استمرار داشت، بیان کرد: افرادی که برای آموزش موسیقی مراجعه می‌کنند دو دسته هستند؛ عده‌ای علاقمند و عده‌ای استعداد دارند ولی آنهایی موفق می‌شوند که هم علاقه و استعداد دارند هم با جدیت و پشتکار مسیر آموزش را دنبال می‌کنند.

پرتو با تاکید بر اینکه هنرجویان جوان و نوجوان باید بدانند یک شبه به جایی نمی‌رسند، گفت: من هم موسیقی کلاسیک غربی هم ایرانی تدریس می‌کنم و شیوه ام همان شیوه ای است که در هنرستان داشته‌ام. ما سالی یک بار امتحان آخر دوره برگزار می کنیم که هنرجویان در حضور والدین‌شان اجرا دارند تا میزان پیشرفت‌شان مشخص شود.

به گفته وی، برگزاری چندین برنامه میان دوره ای که در آن هنرجویان به اجرا در حضور جمع می پردازد برای تقویت توانایی نوازندگان برای اجرای زنده در نظر گرفته می‌شود.

این نوازنده پیانو در پایان صحبت هایش به درگذشت مرتضی پاشایی اشاره کرد و گفت: من در جشن موسیقی ما شاهد اجرای زنده این خواننده جوان بودم و او را که با وجود بیماری تلاش می کرد کار هنر را دنبال کند، تحسین کردم. از فوت وی متاسفم و این اتفاق را به جامعه جوان هنری تسلیت می‌گویم.

کد N578688

وبگردی