آفتاب

مسکو تا پایان نوامبر به فرانسه فرصت داد

مسکو تا پایان نوامبر به فرانسه فرصت داد

تسنیم نوشت:

یک مقام ارشد روسی تاکید کرد که مسکو به فرانسه تا پایان ماه نوامبر فرصت خواهد داد تا نخستین فروند از ناوهای حمل بالگرد میسترال را تحویل دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ریانوستی، یک منبع آگاه روسی ضمن اشاره به قرارداد تحویل ناو میسترال فرانسه به روسیه تصریح کرد: اگر پاریس تا پایان نوامبر نخستین فروند از ناوهای میسترال را به روسیه تحویل ندهد و به قرارداد خود عمل ننماید، مسکو اقدامات قانونی و حقوقی جدی را انجام خواهد داد.

بر اساس این گزارش وی افزود: ما برای تغییرات مختلف آماده هستیم. ما تا پایان نوامبر صبر می کنیم و سپس اقدامات جدی خود را انجام خواهیم داد.

دمیتری راگوزین معاون وزیر خارجه روسیه پیش از این گفته بود که شرکت "روس آبارون اکسپورت" به فرانسه دعوت شده تا در مراسم رسمی تحویل نخستین ناو میسترال به روسیه در 14 نوامبر یعنی امروز جمعه شرکت داشته باشد.

این اظهارات در شرایطی است که ژان ایو لو درایان وزیر دفاع فرانسه به تازگی تاکید کرده است که نخستین ناو میسترال به زودی به روسیه تحویل داده خواهد شد ولی زمان دقیق آن هنوز مشخص نشده است. اطلاعات نشان می دهد که احتمال تعلیق قرارداد تحویل ناوهای میسترال به روسیه وجود دارد.

روسیه و فرانسه در سال 2011 میلادی قراردادی به ارزش 1.12 میلیارد یورو برای تحویل 2 فروند ناو جنگی میسترال به امضا رسانده اند.
پیش از این قرار بود روسیه یکی از دو ناو میسترال را در اکتبر یا نوامبر امسال تحویل بگیرد. دومین فروند از این ناو نیز قرار بود تا اواخر سال آینده به روسیه تحویل داده شود.

4949

کد N578563

وبگردی