آفتاب

آصفری: غرب بیش از ایران از به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای ضرر می‌کند

آصفری: غرب بیش از ایران از به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای ضرر می‌کند

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات، غربی‌ها بیش از ایران متضرر خواهند شد.

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات، غربی‌ها بیش از ایران متضرر خواهند شد.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: اگر این دوره از مذاکرات هسته‌ای به نتیجه نرسد این به ضرر طرفین خواهد بود چرا که امروز تجار غربی و آمریکایی علاقه‌مند به مشارکت در بخش‌های اقتصادی جمهوری اسلامی هستند و تحریم‌های موجود سبب می‌شود فعالیت‌های اقتصادی آنها نیز به کندی پیش برود لذا آنها بیش از ایران از به نتیجه نرسیدن مذاکرات متضرر می‌شوند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران به یک کشور هسته‌ای تبدیل شده و عقب‌نشینی آن مفهومی ندارد، افزود: از تیم مذاکره‌کننده انتظار می‌رود پاسدار اعتماد رهبری، مردم و مجلس باشند و خارج از منافع ملی و حقوق هسته‌ای ایران مذاکره نکنند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس نیز آماده همکاری با دولت در مورد فعالیت‌های هسته‌ای است، خاطرنشان کرد: همه قوای کشور به دنبال منافع ملی و مصلحت نظام حرکت می‌کنند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری نسبت به نتیجه برد برد این دوره از مذاکرات، اظهار کرد: ایران گام‌های لازم را در مذاکرات برداشته و نشان داده که به دنبال فعالیت‌های غیرصلح‌آمیز نیست و اکنون نوبت غربی‌هاست که ضمن پذیرفتن حقوق هسته‌ای ما، نسبت به برداشتن همه تحریم‌ها اقدام کنند.

آصفری با اشاره به انتخاب عمان به عنوان مکان فعلی مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: مسقط از دیرباز تاکنون نقش میانجگری را در روابط ایران و برخی کشورها بازی کرده و سعی کرده برای حل اختلافات نقش واسطه‌گری ایفا کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم نتیجه‌بخش بودن مذاکرات، تصریح کرد: امیدواریم دولت آمریکا و گروه 1+5 متوجه این شده باشند که جمهوری اسلامی به دنبال فعالیت غیرصلح‌آمیز نبوده و آنها هم دنبال تمدید مذاکرات نباشند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایران علاقه‌مند به تمدید مذاکرات نیست، گفت که ایران تمدید مذاکرات را سناریوی برای معطل کردن ایران در توسعه و پیشرفت هسته‌ای می‌داند.

انتهای پیام

کد N578450

وبگردی