آفتاب

مسکو و کی‌یف یکدیگر را به نقض آتش بس متهم می‌کنند

مسکو و کی‌یف یکدیگر را به نقض آتش بس متهم می‌کنند

در حالی که مسکو و کی‌یف یکدیگر را به نقض آتش بس متهم می‌کنند ایالت متحده به روسیه هشدار داد که احتمالا به خاطر افزایش اقدامات نظامی در شرق اوکراین، مسکو را بیش از این مجازات خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اوکراین، روسیه را به اعزام سرباز و تسلیحات برای کمک به جدایی طلبان شرق اوکراین و انجام تهاجمات جدید و بدتر کردن اوضاع در منطقه متهم کرده است.

در همین حال روسیه به کی‌ِیف هشدار داده که هرگونه از سرگیری اقدامات تهاجمی علیه جدایی طلبان باعث بروز فاجعه‌ای برای اوکراین خواهد شد.

افزایش خشونت، نقض آتش بس و گزارش‌هایی از اعزام کاروان‌های مسلح بدون پلاک از روسیه به سمت مناطق شرقی اوکراین نگرانی‌ها را درباره نقض آتش بس پنج سپتامبر بر اساس توافق مینسک افزایش داده است.

با این حال روسیه تاکید دارد که بر این آتش بس متعهد است و تنها اوکراین است که این آتش بس را نقض می‌کند.

الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این باره گفت: نقض آتش بس امری است که هیچ گاه اجازه وقوع آن را نمی‌دهیم چرا که این اقدام باعث بروز بحران و فاجعه در اوکراین می‌شود.

در همین حال کی‌یف نیز اعلام کرده که گزارش‌ها درباره اعزام کاروان‌های مسلح روسی به مناطق شرقی کی‌یف صحیح است.

سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل پس از دیدار با فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر امور خارجه آلمان در برلین اعلام کرد که هر دو به شدت از افزایش تحرکات نظامی روسیه در شرق اوکراین و نواحی مرزی نگران هستند.

انتهای پیام

کد N578321

وبگردی