آفتاب

اظهارات هاگل و دمپسی درباره شرایط گسترش جنگ در عراق و سوریه

اظهارات هاگل و دمپسی درباره شرایط گسترش جنگ در عراق و سوریه

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان کشورش شرایطی را که تحت آن آمریکا حضور نظامی خود را در عراق و سوریه گسترش دهد، رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری ای.بی.سی، ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز پنج‌شنبه به همراه چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا در جلسه کمیته نیروهای مسلح حضور یافت.

دمپسی با اشاره به احتمال پیوستن نیروهای آمریکایی برای مقابله با داعش برای باز پس گرفتن موصل گفت: ما قطعا این مساله را در دست بررسی داریم اما هم‌اکنون طرح ما این است که نیروهای امنیتی عراق را تقویت کنیم.

وی افزود: هدف ما تقویت نیروهای عراقی است نه اینکه خودمان رهبری درگیری در عراق را با حضور گسترده نیروهای ارتش به دست بگیریم. من شرایطی را پیش‌بینی نمی‌کنم که ما بخواهیم با نیروهای زیادی وارد این درگیری شویم چرا که به نفعمان نیست. اما آیا ممکن است استثنایی وجود داشته باشد؟ یک استثنا می‌تواند این باشد که عراق هرگز دولت فراگیر تشکیل نمی‌دهد. چنانچه این فرضیات رد شود، در آن صورت من اظهارنظرهایم را تغییر می‌دهم.

در همین حال وزیر دفاع آمریکا در سخنان خود در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: اهداف کوتاه مدت اصلی در سوریه منزوی و تضعیف پناهگاه‌های امن داعش بوده است، اما تلاش‌های بلند مدت شامل آموزش و تجهیز اپوزیسیون میانه‌رو سوریه خواهد بود. ما همچنین در حال بررسی گزینه‌هایی هستیم که آمریکا و نیروهای ائتلاف چگونه می‌توانند حمایت خود را از این نیروها افزایش دهند.

انتهای پیام

کد N578205

وبگردی