آفتاب
نهاوندیان در پاسخ به مهر:

قیمت نفت در بودجه 94 را با سناریوهای مختلف تعیین می کنیم/ نتیجه مذاکرات هرچه که باشد اقتصاد ایران به پیش خواهد رفت

قیمت نفت در بودجه 94 را با سناریوهای مختلف تعیین می کنیم/ نتیجه مذاکرات هرچه که باشد اقتصاد ایران به پیش خواهد رفت

رئیس دفتر رئیس جمهور، با بیان اینکه برای تعیین قیمت نفت در بودجه 94 باید سناریوهای مختلف نفتی را در نظر بگیریم، گفت: بودجه 94 با یک دید گشاده نسبت به همه سناریوهای محتمل تعیین می شود و شرایط هرچه باشد آمادگی مقابله با آن را داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نهاوندیان در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با توجه به روند کاهش قیمت نفت، قیمت نفت در بودجه 94 را چطور در نظر گرفته اید،گفت: پیش بینی ها نسبت به آینده بازار نفت نمی تواند هیچ وقت قطعی باشد لذا تعیین قیمت نفت احتیاط آمیز خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه ما برای تعیین قیمت نفت در بودجه باید سناریوهای مختلفی را در نظر بگیریم ادامه داد: براساس قیمت های مختلف نفت و همچنین در مورد حجم باید سناریوهای مختلفی را برای نفت در نظر بگیریم لذا در بودجه 94 با یک دید گشاده نسبت به همه سناریوهای محتمل پیش می رویم و شرایط هرچه باشد آمادگی مقابله با آن را داریم.

نهاوندیان در ادامه در مورد سفر رئیس جمهور به آذربایجان گفت: با توجه به اینکه چهارمین دیدار روسای جمهور ایران و آذربایجان در این سفر صورت گرفت که این 4 دیدار  به خوبی نشان می دهد که می شود با رویکرد تعاملی روابط مثبت و سازنده ای ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: فرصت های همکاری های اقتصادی میان ایران و آذربایجان بسیار گسترده است و این سفر دستاوردهای امیدبخشی ایجاد کرد و گام دیگری را در جهت حصول اقتصاد مقاومتی برمی داریم که آسیب پذیری ایران را کمتر و کمتر می کند.

دسترسی آزاد به اصلاعات حق مردم است

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین با اشاره به آیین نامه انتشار دسترسی به اطلاعات گفت: این قانون 5 سال قبل توسط مجلس مطرح شده بود که یک گام مثبتی در جهت تحقق حقوقی که در قانون اساسی ذکر شده است می باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول 5 سال گذشته این آیین نامه به تصویب نرسیده بود اما با پیگیری های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیسیون های مختلف در مورد این آیین نامه بحث شد تا اینکه این لایحه به هیات وزیران رسید.

نهاوندیان در ادامه با اشاره به ویژگی های آیین نامه دسترسی به اطلاعات گفت: این آیین نامه در واقع دستگاه های دولتی را موظف می کند که دسترسی آزاد به اطلاعات را فراهم می کند و این تحقق شعارهای انتخاباتی روحانی به مردم بود که گفته شده بود ما حقوق شهروندی را می بایست هرچه شکوفاتر کنیم و این مبنایی است برای شفافیت که لازمه عدالت است و می تواند هرچه بیشتر مردم را از حقوق خود آگاه کند و به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

انحصار دسترسی آزاد به اطلاعات ظالمانه ترین انحصار است

رئیس دفتر رئیس جمهور انحصار در دسترسی آزاد به اطلاعات را ظالمانه ترین انحصار دانست و گفت: ما با ایجاد فضای رقابتی در دسترسی به اطلاعات و در فضای مطبوعاتی می توانیم تحقق آزادی مسئولانه را فراهم کنیم.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: هنوز زود است که در مورد نتیجه مراحل طولانی مذاکرات قضاوت شود و تا روز آخر هیچکس نمی تواند ارزیابی کند که نتیجه نهایی مذاکرات هسته ای چه خواهد بود.

نهاوندیان ادامه داد: همگان می دانند که ایران در این مسیر طولانی اتمام حجت کرد و توانست بر افکار عمومی جهان ثابت کند که تمام بهانه جویی های گذشته بی پایه بوده است و آنچه ایران به دنبال آن بود حق غیر قابل انکار ایران برای پیش شرط و توسعه است.

تاثیر مثبت توفیقات اقتصادی بر مذاکرات هسته ای

وی تصریح کرد: البته دیدید که در فضای افکار عمومی و در محافل سیاسی و اقتصادی این رویکرد ایران مورد استقبال قرار گرفته و موجب شده است که در ماه های گذشته هیات های اقتصادی دنیا به سمت ایران بیایند البته اتفاق های مهم دیگری نیز در این یک سال اخیر علی رغم اینکه تحریم ها برطرف نشده بود رخ داده است و اقتصاد ایران ثابت کرد که در عمل درجه آسیب پذیری اش کم است و در این مدت توانستیم تورم را مهار کنیم و از رکود خارج شویم و به سمت رونق اقتصادی حرکت کنیم و این توفقیقات نیز قوت عمل ما را در مذاکرات افزایش داد.

نتیجه مذاکرات هرچه که باشد اقتصاد ایران به پیش خواهد رفت

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نتیجه مذاکرات هرچه که باشد اقتصاد ایران به پیش خواهد رفت گفت: در حوزه سیاسی هم حتی افکار عمومی جهان دیگر ادامه تحریم های ظالمانه را نخواهد پذیرفت و آن فضای سیاه نمایی علیه ایران شکسته شده و نتیجه ای غیر از توافق در مذاکرات هسته ای، بر ملامت ها و سرزنش ها می افزاید و نتیجه آن نیز متوجه زیاده خواهی های غرب خواهد شد.

کد N578087

وبگردی