آفتاب

روسیه اعلام کرد از نتایج تحقیق فیفا متعجب نشده است

روسیه اعلام کرد از نتایج تحقیق فیفا متعجب نشده است

واحدمرکزی خبر نوشت:

روسیه پنجشنبه اعلام کرد از نتایج تحقیق نهاد اخلاقی فیفا درباره واگذاری جام جهانی سال 2018 به این کشور تعجب نکرده است و تاکید کرد پرونده روسیه شفاف است .
ویتالی موتکو وزیر ورزش روسیه در سخنانی که در خبرگزاری ریانووستی منتشر شد اعلام کرد:« روسیه تبلیغ شرافتمندانه ای انجام داده است . بنابراین ، در نتیجه گیری های فیفا مطلب غیرقابل انتظاری وجود ندارد.»
مهم ترین نهاد اخلاقی فیفا باتوجه به گزارش مربوط به پرونده های واگذاری این دو جام جهانی اعلام کرده است واگذاری میزبانی جام جهانی سال های 2018 و 2022 به روسیه و قطر با وجود عناصر مشکوک بسیار محدود ، زیر سئوال نرفته است و این دو کشور از اتهام رشوه و تبانی برای دریافت میزبانی تبرئه شده اند.
هانس یواخیم اکرت رئیس اتاق داوری کمیسیون اخلاقی فیفا گفت :« دلیلی وجود ندارد که دوباره به روند واگذاری این دو دوره جام جهانی بپردازیم.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو ، الکسی سوروکین مدیر کمیته برگزاری جام جهانی سال 2018 روسیه نیز درواکنش به این تصمیم فیفا گفت :« ما اعتقاد داریم که پرونده ما شفاف است . ما هیچ تخلفی مرتکب نشدیم .»
سوروکین در کنفرانسی خبری در مسکو گفت :« ما همواره مطمئن بوده ایم که هیچ چیز غیر قانونی در اقدامات روسیه وجود نداشته است .»

4949

کد N578056

وبگردی