آفتاب

حکم بازداشت رهبران گروه های مخالف دولت پاکستان صادر شد

حکم بازداشت رهبران گروه های مخالف دولت پاکستان صادر شد

دادگاهی در پاکستان حکم بازداشت "عمران خان" و "طاهر القدری" از رهبران مخالف دولت این کشور را به اتهام مشارکت در تظاهرات خشونت بار صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، حکم بازداشت شماری از سران گروههای سیاسی مخالف "نواز شریف" نخست وزیر پاکستان صادر شد. بر این اساس دادگاه ویژه ای در پاکستان با صدور این حکم این افراد را که "عمران خان" رهبر حزب تحریک انصاف و "طاهر القدری" از شخصیت های مذهبی این کشور در بینشان هستند، به گسترش خشونت و تلاش برای سرنگونی دولت متهم کرده است.

این دو به ویژه به دلیل نقش آفرینی در اعتصاب و تظاهرات خشونت بار تابستان امسال که برای فشار آوردن به "نواز شریف" برای کناره گیری از نخست وزیری انجام گرفت، تحت پیگرد قرار گرفته اند. یک سخنگوی دادگاه ویژه ضدتروریسم در اسلام آباد با اعلام این مطلب گفت علاوه بر این دو، حکم بازداشت برای 26 نفر از رهبران دیگر گروه های سیاسی شرکت کننده در این اقدامات صادر شده است.

گفتنی است پایتخت پاکستان در ماه آگوست صحنه تظاهرات گسترده و زد و خورد بین معترضان و نیروهای امنیتی بود، تظاهرات کنندگان همچنین با تجمع در مقابل ساختمان پارلمان و رادیو تلویزیون پاکستان کوشیدند این اماکن را به اشغال خود در آورند.

کد N578053

وبگردی