آفتاب

"اوباما به دنبال بازنگری در سیاستش در قبال سوریه است"

"اوباما به دنبال بازنگری در سیاستش در قبال سوریه است"

شبکه خبری سی.ان.ان امروز (پنجشنبه) گزارش داد، رئیس جمهوری آمریکا پس از محاسبه اینکه احتمالا شکست داعش غیرممکن است، از مشاورانش خواسته تا سیاست دولت واشنگتن نسبت به سوریه را بررسی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، شبکه خبری سی.ان.ان به نقل از مقامات ارشد آمریکا گفت: تیم امنیت ملی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در چند روز گذشته چهار نشست برگزار کرده که این نشست‌ها حول محور چگونگی متناسب کردن استراتژی دولت واشنگتن نسبت به سوریه با عملیاتش علیه داعش بوده است.

شبکه خبری سی.ان.ان به نقل از یکی دیگر از مقامات ارشد گفت: اوباما از ما خواسته تا مجددا به این مساله که چگونه این دو موضوع می‌توانند با یکدیگر متناسب باشند نگاهی بیندازیم. مشکل طولانی مدت سوریه در حال حاضر با این واقعیت که داعش باید هم در عراق و هم در سوریه شکست بخورد ترکیب شده است.

یکی از مقامات شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: این استراتژی با احترام به سوریه تغییر نکرده است.

وی افزود: تیم امنیت ملی اوباما مرتبا با یکدیگر دیدار می‌کنند تا تصمیم بگیرند که بهترین راه برای متناسب کردن استراتژی دولت برای عملیات مقابله با داعش در عراق و سوریه از طریق اقدامات نظامی و غیرنظامی چیست.

این مقام مذکور ادامه داد: در حالیکه تمرکز اصلی همچنان بر خروج داعش از عراق معطوف است، ما و شرکای ائتلافی به حمله به داعش در سوریه ادامه خواهیم داد تا پناهگاه‌ها و توانایی قدرت گیری آنها را از بین ببریم.

وی با اشاره به اینکه اوباما صریحا ادعا کرده که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه مشروعیت خود را از دست داده، گفت: در کنار تلاش‌هایمان برای منزوی و تحریم کردن حکومت اسد، به همکاری با متحدانمان برای تقویت مخالفان میانه رو سوریه ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام

کد N577986

وبگردی