آفتاب

روسیه: کی‌یف کاملا به توافقنامه آتش‌بس متعهد نیست

روسیه: کی‌یف کاملا به توافقنامه آتش‌بس متعهد نیست

معاون سفیر روسیه در سازمان ملل در جریان نشست فوری شورای امنیت گفت: کی‌یف کاملا به آتش بس شرق اوکراین متعهد نیست و ارتش اوکراین نیروهای خود را در کل خط مقدم جمع می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، الکساندر پانکین، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: در مدت این آتش بس تمرکز نیروهای اوکراینی در کل این خط مقدم مشاهده شده است. خروج تسلیحات سنگین و وسایل فنی از این خط مقدم هنوز آغاز نشده است.

وی افزود: ادعاهای کی‌یف مبنی بر حضور نیروها و تسلیحات روسیه در اوکراین با وضعیت واقعی موجود مغایرت دارد. این اطلاعات غلط تنها برای توجیه ناکامی‌های کی‌یف در حال پخش است.

پانکین توضیح داد: ظاهرا ترس کی‌یف از نیروهای دفاع شخصی بسیار بزرگ است که تلاش می‌کند تا ناکامی‌ها و انتقال گسترده نیرو و تجهیزات به خطوط مقدم را با ادعای اینکه روسیه سلاح و نیرو به شرق اوکراین فرستاده توجیه کند.

وی افزود: توجیه منطقی‌تر حضور موضع‌های قدرتمندتر نیروهای دفاع شخصی در این منطقه است که به شدت در معرض حمله از سوی نیروهای امنیتی اوکراین قرار دارند.

این معاون سفیر روسیه در سازمان ملل همچنین گفت: روسیه نسبت به لغو قانونی که توسط مقامات اوکراین به مناطق لوهانسک و دونتسک موقعیتی ویژه می‌دهد نگران است چرا که این قانون اساس پروتکل مینسک است.

وی افزود: عدم واکنش سازمان امنیت و همکاری اروپا به اقدامات نیروهای کی‌یف تنها باعث تشدید ناآرامی‌ها می‌شود. کی‌یف روز چهارشنبه گفت به خاطر نگرانی از آغاز یک حمله نظامی جدید نیروهای بیشتری را به شرق اوکراین اعزام می‌کند. در همین حال آمریکا خواستار فشار بین‌المللی بیشتر بر روسیه شد تا این کشور را وادار کند که از آتش بس اوکراین تبعیت کند.

سامانتا پاور سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: آنچه ما نیاز داریم افزایش فشارها بر روسیه است تا اینکه این کشور از توافقنامه مینسک تبعیت کرده و راه کاهش تنش‌ها را انتخاب کند.

شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه جلسه‌ فوری را برگزار کرد تا درباره وضعیت شرق اوکراین مذاکره کند.

انتهای پیام

کد N577865

وبگردی