آفتاب

موافقت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با ایجاد نیروی دریایی مشترک

موافقت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با ایجاد نیروی دریایی مشترک

شورای دفاع مشترک کشورهای حوزه خلیج فارس با ایجاد نیروی دریایی مشترک میان این کشورها موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، شورای دفاع مشترک کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس طی سیزدهمین نشست خود در کویت به بررسی چالش‌ها و خطراتی که متوجه کشورهای عضو شورای همکاری است پرداخت.

این شورا با اشاره به روند اقدامات خود در زمینه نظامی مشترک و در راس آن مسائل مربوط به فرماندهی نظامی یکپارچه و روند تکامل دفاعی، نسبت به برنامه ریزی در این خصوص استقبال و بر اهمیت ادامه این روند به سمت پیشرفت تاکید کرد.

شورای دفاع مشترک کشورهای حوزه خلیج فارس اعلام کرد: تمام کشورها از درخواست وزیر دفاع و عضو کابینه دولت قطر برای برگزاری دور بعدی این نشست در قطر استقبال کردند.

این شورا در بیانیه‌ای نسبت به دستاوردهای خود در زمینه‌های نظامی مشترک و تلاش‌ها در این خصوص ابراز خرسندی کرد و همچنین از تلاش‌های اعضای کمیته عالی نظامی و تمام طرف‌های ذیربط برای اجرای مصوبات شورای عالی قدردانی کرد.

اعضای این شورا همچنین از صباح احمد جابر صباح امیر قطر به خاطر نظارت، حمایت گسترده و هماهنگی‌های لازم برای تحکیم روابط کشورهای حوزه خلیج فارس و مقابله با تمام دشواری‌های پیش رو در این خصوص و مشارکت نظامی مشترک خود تقدیر و تشکر کردند.

از سوی دیگر اعضای این شورا از تلاش‌های خالد جراح الصباح، نخست وزیر و وزیر دفاع کویت که ریاست نشست این دوره را بر عهده داشت قدردانی کردند.

انتهای پیام

کد N577832

وبگردی